۸ راهکار برای ارتباط با کودک درون خود

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
ارتباط با کودک درون

۸ راهکار برای ارتباط با کودک درون خود

ارتباط با کودک درون (Inner Child) یکی از روش‌هایی است که می‌تواند زندگی بزرگسالان را از یکنواختی بیرون آورده و شادابی و تازگی را به زندگی تزریق کند. ارتباط با کودک درون

در این نوشته از مجله روانشناسی آرامش زندگی هشت راهکار به شما معرفی می‌کنیم که با انجان آنان می‌توانید ارتباط دوباره‌ای با کودک درون خود ایجاد کنید. شما را به خواندن این نوشته و راهکارها دعوت می‌کنیم.

۱- بنگريد

دنيای بزرگی اطراف ماست، اما خيلی راحت می توان با پريدن از يک فعاليت به ديگری از آن غافل شد. برن استاين مي گويد: با بزرگ تر شدن، فراموش کردم به آسمان نگاه کنم. من روز خود را با نگاه کردن به صفحه تلفن همراهم شروع مي کردم و از يک کار به سوي ديگري مي شتافتم و اين امر باعث شد زندگي را فراموش کنم! از کودکان بياموزيد که استاد لذت بردن از اطرافشان هستند! گاه و بيگاه مکثي کنيد تا تمامي آنچه در اطرافتان در جريان است را ببينيد.اینگونه سفر ارتباط با کودک درون آغاز می شود .

.

کودک درون

.

۲- هر روز يک کار را با تمرکز کامل انجام دهيد

براي چند لحظه به نفس هاي خود توجه کنيد، چند قدم راه برويد و به حرکات و احساسات بدنتان توجه کنيد، يک هويج را قاچ کنيد و به حرکت چاقو روي آن و دستانتان توجه کنيد. تمام این کارها را با تمرکز زیاد بر جزییات انجام دهید.

۳- خود را در شرايط ناآشنا قرار دهيد

کارهايي انجام دهيد که واقعا برايتان تازگي دارد. مثل يادگيري زبان جديد يا نواختن يک ساز يا مسافرت! گوپنيک؛ پروفسور فلسفه در دانشگاه برکلي مي گويد: با مسافرت به اماکن جديد، شناخت شما از محيط کمتر مي شود؛ ممکن است گم شويد، زبان آنجا را نمي دانيد. در نتيجه احساس مي کنيد تمامي اين اطلاعات جديد را يک باره دريافت مي کنيد، همان‍طور که کودکان دنيا را مي شناسند.

ارتباط با کودک درون

۴- يادگيری ماجراجويانه را در پيش بگيريد

ما در بزرگسالي سعي در حل کردن مشکلات کنوني خود داريم. کودکان و نوجوانان مشکلي ندارند، بنابراين انرژي آن ها صرف کشف موضوعات جديد مي شود. اين تفاوت بين يادگيري ماجراجويانه (يادگيري براي يادگرفتن) و يادگيري بهره ورانه (يادگيري براي استفاده بردن) است. تجربه هاي جديد صرفا براي لذت تجربه، شما را وادار به تفکر درباره موضوعات مختلف مي کند.

همچنین بخوانید:

چه چیزی ما را در طول زندگی سالم و شاد نگه می‌دارد؟

۵- نکات مثبت را بنويسيد

کودکان از اتفاقات کوچکي که برايشان مي افتد شگفت زده مي شوند و تا روزها آن را به ياد دارند و براي والدين شان تعريف مي کنند. هرشب 3 تجربه مثبتي را که در طول روز داشتيد بنويسيد. اين کار مي تواند به مهمي فارغ التحصيلي يا به سادگي ديدن پروانه اي روي يک گل باشد!

۶- عادات خلاقانه داشته باشيد

هر روز لحظاتي را براي انجام فعاليت هاي تقويت کننده خلاقيت اختصاص دهيم. گابريل برن استاين، نويسنده کتاب معجزات اکنون مي گويد هرچه تجارب خلاقانه جديدي به دست آوريم، بيشتر با کودک درونمان در ارتباط خواهيم بود. خلاقيت به ما آزادي براي خود بودن و حس رهايي مي دهد.

 

۷- برای ارتباط با کودک درون، با کودکان وقت بگذرانيد

وقتي فرصت داشتيد مکثي کنيد و از آرامش بودن در کنار کودکان لذت ببريد. بشماريد و ببينيد يک کودک 2 تا 4 ساله طي 5 دقيقه چند آزمايش انجام مي دهد.

 

.

ارتباط با کودک درون

.

 

۸- روزی يک کار دلخواهتان را انجام دهيد

برنامه تلويزيوني دلخواهتان را ببينيد، با دوستانتان بگرديد. کودکان همواره مشغول انجام کارهايي هستند که دوست دارند. شما هم روزانه يک کار را براي دل خودتان انجام دهيد! با خواسته های خود در ارتباط باشيد تا تجارب و يافته های جديدی به دست آوريد.

Rate this post
دسته بندی : مجله روانشناسی آرامش زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸