مشاور ازدواج در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
بهترین مشاور ازدواج در رشت

آیا شما هم به ضرورت مراجعه به مشاور ازدواج پی برده اید؟ در این مقاله قرار است با هم در مورد مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره بعد از ازدواج بیشتر بدانیم و در اخر به شما بهترین مشاور ازدواج در رشت را معرفی خواهیم کرد.

توصیه میکنم تا انتها با ما همراه باشید.

 

مراجعه به بهترین مرکز مشاور رشت چه کمکی به ما و زندگی ما میکند؟

سوال کلیدی و بسیار مهمی که وجود دارد دقیقا همین است که اصلا مراجعه به مرکز مشاوره و یا روانشناس و مشاور در زمینه ازدواج چه ضرورتی دارد؟

خب همانطور که میدانید یکی از مهم ترین و سخت ترین تصمیمات و مراحل زندگی هر فرد، انتخاب و تصمیم برای ازدواج است.

برای داشتن یک زندگی خوب و با ارامش در مرحله اول شناخت خودمان است که اهمیت دارد. و مرحلخ بعد شناخت طرف مقابل و انتخاب درست است.

بهترین مرکز مشاوره رشت در تمامی مراحل به شما کمک خواهد کرد و در کنارتان خواهد بود.

 

مشاور ازدواج در رشت در چه مراحلی میتواند به ما کمک کند؟

برای دریافت مشاوره ازدواج ما این مقوله مهم و اساسی را به چند بخش و مرحله تقسیم کرده ایم.  شما برای هر قدم و هر بخش از ازدواج خود باید به شکل جداگانه از دکتر روانشناس در رشت مشاوره دریافت کنید و به مسائل و جزئیات مختلفی توجه کنید.

اما توجه کنید که تمامی مراحل اهمیت ویژه ای دارنو و نمیتوان از هیچکدام سرسری گذشت تا خدایی نکرده در سال های بعد از ازدواج و در آینده این کوتاهی ها باعث ایجاد مشکل نشود.

 

مرحله اول :  آشنایی و پیش از ازدواج

این روزها افراد در ابن مرحله یعنی مرحله ی آشنایی دچار مشکلات زیادی هستند و سوالات زیادی ذهنشان را درگیر کرده است. و برای نوع رابطه ی خود با جنس مخالف نیاز به دریافت مشاوره دارند.

ما در مرکز مشاور ازدواج در رشت این قسمت از روابط را به خوبی پوشش میدهیم. برای انواع روابط و سوالات پیش از ازدواج و مرحله اشنایی دوره های مشاوره جامع و کاملی را در نظر گرفته ایم.

 

مرحله دوم : خواستگاری و نامزدی

هر شخص برای ازدواج ممکن است معیار های شخصی و مختلفی داشته باشد اما یک سری از معیار ها برای همه ثابت است . و ویژگی های خاصی وجود دارد که همه باید به آن ها اهمیت دهند.

این معیار ها را باید در مرحله خواستگاری و نامزدی در فرد مقابل خود ببینید و بسنجید. مشاور ازدواج در رشت به شما کمک میکند تا بهترین و موشکافانه ترین سوالات را بپرسیدو بتوانید شخصیت فرد مقابل را تحلیل کنید. به این مرحله از مشاوره ؛ مشاوره قبل ازازدواج می گوییم.

 

مرحله سوم : پس از ازدواج

مشکلات و مواردی ممکن است با مشاوره قبل از ازدواج حل و فصل شود . اما برخی مشکلات پس از ازدواج و به مرور خود را نشان می دهند. راهکار در این موارد چیزی نیست به جز مشاوره بعد از ازدواج. در این نوع مشاوره مشکلات زوجین از قبیل رابطه با والدین ، دوستان ، تفاهمات و اختلافات ، مشکلات جنسی و… بررسی و حل می شوند.

 

 

مواردی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد و جواب آن پیش مشاور ازدواج در رشت است :

 

ارتباط داشتن با جنس مخالف چه حد و مرزهایی دارد؟

چه نوع رابطه ای با جنس مخالف خوب است و چه نوع رابطه ای مضر؟

چطور میتوان مشکلات پیش آمده را به کمک یکدیگر رفع کرد؟

از آینده خود چه تصویر ذهنی داریم؟

از آینده خود چه انتظاراتی داریم؟

برای مدیریت کردن مسائل مالی به کمک هم باید چه کنیم؟

بعد از ازدواج هر شخص چه وظایفی دارد؟ آیااین وظایف برای همه ی زوج ها و خانواده ها یکسان است؟

رابطه با خانواده ی هر کدام از زوجین باید به چه شکل و در چه حد باشد؟

بچه دار شدن! آری یا خیر ؟

بهترین مشاور ازدواج در رشت به شما کمک میکند تا به جواب تمامی این سوالات برسید و حتی توانایی های زیادی بدست اورید تا بتوانید مشکلات و موارد بعدی را به راحتی حل و فصل کنید.

 

ازدواج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین تصمیمات زندگی هر فرد

افراد برای تامین نیازهای مختلف جسمی، روانی و عاطفی خود تصمیم به ازدواج می‌گیرند. این تصمیم و عوامل مؤثر در آن از گذشته تا امروز تغییرات زیادی داشته است. در گذشته، مشاور ازدواج فردی ناشناخته محسوب می‌شد. در ازدواج‌های سنتی، که هنوز در برخی قسمت‌های کشور ما رواج دارد، نظر خانواده‌های دو طرف نسبت به زن و مرد اولویت داشت زن و مرد بدون هیچگونه پیش زمینه‌ای زندگی خود را شروع می‌کردند.

البته این موضوع بدین معنا نیست که همة ازدواج‌های گذشته اشتباه بوده است اما سهم تفاهم زن و مرد از نظر رفتاری و اخلاقی و روانی بسیار اندک بوده است.

 

چرا مشاور ازدواج؟

امروزه به‌دلیل افزایش سطح آگاهی عمومی، مشاور ازدواج به‌عنوان فردی امین شناخته می‌شود. طرفین ازدواج و حتی گاهی خانواده‌های آنان با مراجعه به مشاور متوجه ویژگی‌های روانی خود و طرف دیگر می‌شوند و می‌توانند با دید بازتری تصمیم بگیرند.

مشاور ازدواج در طول جلساتی که به صورت جداگانه یا با حضور هر دو نفر برگزار می‌کند با وضعیت روانی و شخصیت هر فرد آشنا می‌شود. هم چنین در صورت نیاز، مشاور ازدواج در رشت با استفاده از تست‌های شخصیتی، خود فرد و خانواده‌اش را نسبت به تمام زوایای شخصیت او آشنا می‌کند.

 

بهترین مشاور ازدواج در رشت کیست؟

مشاور ازدواج در رشت می‌تواند روانشناس یا فردی با تحصیلات در زمینه مشاوره باشد. البته در شرایط امروز بیشتر توصیه می‌شود تا افراد، یک روانشناس بالینی را برای مشاوره انتخاب کنند. روانشناس بالینی می‌تواند علائم و نشانه‌های مشکلات روحی و روانی احتمالی را بهتر درک کند و خانواده‌ها را از سود یا زیان احتمالی ازدواج آگاه کند. این فرد با پرسیدن سوالات مختلف و انجام تست های شخصیتی زن و مرد را از نظر تحصیلات، سبک زندگی، عادت‌های رفتاری و اخلاقی بررسی می‌کند. در مرحله بعد تفکرات و وضعیت ذهنی و دیدگاه آن‌ها نسبت به زندگی بررسی می‌شود.

در ادامه مشاور ازدواج نظر هر دو طرف را در مورد خواسته‌ها و معیارهایشان برای زندگی آینده جویا می‌شود و نتایج دو طرف را با هم مقایسه می‌کند. البته باید به این نکته توجه داشت که مشاور ازدواج، به جز در موارد خاص، به ازدواج کردن یا ازدواج نکردن نمی‌کند. بلکه با آگاه کردن زن و مرد و خانواده‌ها در مورد نتایج بررسی‌ها شرایط آینده‌ ازدواج را توضیح می‌دهد.

 

زمان مناسب برای مشاوره

با افزایش آمار طلاق در سالیان اخیر، به همه کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند توصیه می‌شود تا قبل از تصمیم گیری با یک مشاور معتمد مشورت کنند. متاسفانه بعضی افراد استقلال مالی را برای ازدواج کافی می‌دانند و پس از آن که احساس کردند می‌توانند شرایط مناسب یک زندگی دو یا چند نفره را از نظر اقتصادی تامین کنند، تصمیم به ازدواج می‌گیرند.

جلسات مشاوره می‌تواند قبل از مراسم خواستگاری یا بعد از آن باشد. ممکن است دو نفر بعد از شناختی که از یکدیگر پیدا می‌کنند احساس کنند که می‌توانند دیگری را به عنوان شریک زندگی قبول کنند. نکته مهم در زمان مراجعه به مشاور ازدواج صداقت و راست گویی است. شخص مراجعه‌کننده باید به تمام سوالات در کمال صداقت جواب دهد تا مشاور بتواند شناخت کاملی از او پیدا کند و او را برای آینده راهنمایی کند.

 

زمان مناسب برای مشاوره

 

در آخر :

مشاور ازدواج در رشت و یا در هر شهر دیگری شما را یاری میکند تا بتوانید یک زندگی مشترک با کیفیت را تجربه کنید . ازدواج تنها یک مراسم یک شبه نیست و همه ی اتفاقات تازه بعد از آن یک شب آغاز میشود.

با ازدواج کردن شما یار و همراهی برای خود انتخاب میکنید تا زندگی شادتر سرزنده تر و رو به جلویی داشته باشید.

اینکه مشکل پیش می آید طبیعی است اما اینکه بتواتیم به درستی با مشکلات و موانع مواجه شویم و اجازه ندهیم تا باعث خراب شدن تمامی زیبایی های زندگی مشترکمان شود هنر میخواهد. بهترین مشاور ازدواج در رشت به شما کمک میکند این هنر را قبل از ازدواج و وارد شدن به این مسیر فرا بگیرید و یا بعد از ازدواج بتوانید زندگی خود را شیرین و دلچسب تر کنید.

5/5 - (38 امتیاز)
دسته بندی : خدمات

مشاوره قبل از ازدواج چه کمکی به ما می کند؟

مشاور ازدواج در رشت به شما کمک میکند تا بهترین و موشکافانه ترین سوالات را بپرسیدو بتوانید شخصیت فرد مقابل را تحلیل کنید. به این مرحله از مشاوره ؛ مشاوره قبل ازازدواج می گوییم.

چه مواردی در مشاوره اردواج بررسی می شود؟

مشاور ازدواج در طول جلساتی که به صورت جداگانه یا با حضور هر دو نفر برگزار می‌کند با وضعیت روانی و شخصیت هر فرد آشنا می‌شود. هم چنین در صورت نیاز، مشاور ازدواج در رشت با استفاده از تست‌های شخصیتی، خود فرد و خانواده‌اش را نسبت به تمام زوایای شخصیت او آشنا می‌کند.

رابطه با خانواده ی هر کدام از زوجین باید به چه شکل و در چه حد باشد؟

بهترین مشاور ازدواج در رشت به شما کمک میکند تا به جواب تمامی این سوالات برسید و حتی توانایی های زیادی بدست اورید تا بتوانید مشکلات و موارد بعدی را به راحتی حل و فصل کنید.

چرا باید به مشاور ازدواج مراجعه کنیم؟

مشاور ازدواج در طول جلساتی که به صورت جداگانه یا با حضور هر دو نفر برگزار می‌کند با وضعیت روانی و شخصیت هر فرد آشنا می‌شود. هم چنین در صورت نیاز، مشاور ازدواج در رشت با استفاده از تست‌های شخصیتی، خود فرد و خانواده‌اش را نسبت به تمام زوایای شخصیت او آشنا می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸