بهترین مشاور تحصیلی در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
بهترین مشاور تحصیلی در رشت

وضعیت تحصیلی فرزندان یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که والدین دارند. به همین دلیل است که تمام پدر و مادرها سعی می کنند تمام تلاش شان را به کار بگیرند تا فرزندشان بهترین شرایط را در مدرسه داشته باشد. بهترین مشاور تحصیلی در رشت به فرزند شما کمک می کند تا با مسائل و مشکلاتی که ممکن است در مدرسه داشته باشد،‌ به خوبی کنار بیاید.

سن مدرسه به دلیل این که شخصیت کودک و نوجوان در حال شکل گرفتن است، سن بسیار حساسی است. این حساسیت ممکن است به صورت های مختلف خودش را نشان بدهد و زندگی کودک را تحت تاثیر قرار بدهد. به همین علت، پیدا کردن بهترین مشاور تحصیلی در رشت ، یک چالش بسیار مهم برای پدر و مادر هاست.

در این مقاله می خواهیم به اهمیت نقش مشاور بپردازیم تا متوجه شوید که کمک گرفتن از بهترین مشاور تحصیلی در رشت می تواند چه کمک بزرگی به فرزند شما بکند:

مشاوره انتخاب رشته کنکور در مرکز مشاوره آرامش زندگی

به همراه اجرای تست های شخصیت و سنجش رغبت

مشاور تحصیلی کیست؟

اولین سوالی که ممکن است برای همه افراد پیش بیاید این است که یک مشاور خوب چه کسی است و چه نقشی می تواند داشته باشد. در حال حاضر در بیشتر مدارس، یک نفر به عنوان مشاور مدرسه، به صورت نیمه وقت یا تمام وقت در مدرسه حضور دارد.

مشاور تحصیلی که در مدرسه حضور دارد، ‌ممکن است کارشناس علوم تربیتی و یا روانشناس باشد. مشاور وظیفه دارد که وضعیت تک تک دانش آموزان را از نظر سلامت روان و شخصیتی بررسی کند. مشاور اگر متوجه شود که یکی از دانش آموزان مشکل رفتاری و یا روانی دارد، وظیفه دارد خیلی سریع وضعیت او را بیشتر بررسی کند و او را به مراکز درمانی ارجاع دهد.

هم چنین مشاوران تحصیلی ممکن است در مراکزی خارج از مدرسه فعالیت داشته باشند و دانش آموزان توسط خانواده یا مدرسه به آن ها مراجعه کنند. بهترین مشاور تحصیلی در رشت کمک می کند تا وضعیت دانش آموز به طور کامل بررسی شود و نتیجه در اختیار مدرسه قرار می گیرد تا اگر نیاز است اقدامات دیگری انجام شود، سریعا برای آن اقدام شود.

 

یک مشاور تحصیلی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که گفته شد، مشاور تحصیلی ممکن است در مدرسه و یا خارج از مدرسه فعالیت کند و دانش آموزان به او مراجعه کنند. بهترین مشاور تحصیلی در رشت با فعالیت هایی که در مرکز مشاوره دارد ، سعی می کند بهترین محیط را برای دانش آموز فراهم کند.

یکی از ویژگی های مهمی که مشاور باید داشته باشد این است که باید حس آرامش و اعتماد را به مراجعه کننده منتقل کند. کودکان و نوجوانان از نظر روحی شرایط بسیار حساسی دارند. به همیت علت اگر کسی که برای مشاوره  به او مراجعه کرده اند، قابل اعتماد نباشد، جلسات مشاوره نتیجه بخش نخواهد بود.

نکته مهم دیگر در مشاوره، با سواد بودن و اطلاعات به روز مشاور است. بهترین مشاور تحصیلی در رشت با اطلاعات مناسب و مفیدی که ارائه می دهد باعث می شود که دانش آموزان ترغیب شوند در مورد مشکلات شان بیشتر صحبت کنند و برای آن راه حل مناسب پیدا کنند.

مشاوره با خانواده

مشاور تحصیلی در چه زمینه هایی به ما کمک می کند؟

تا این جا متوجه شدیم که نقش مشاور تحصیلی برای دانش آموزان بسیار حیاتی است. مشاور تحصیلی، هم می تواند به دانش آموز کمک کند تا وضعیت درسی اش را بهتر کند و هم می تواند به او در موقعیت های مهمی که ممکن است در دوران نوجوانی پیش بیاید.، کمک کند. به همین علت است که برای انتخاب بهترین مشاور تحصیلی در رشت باید دقت زیادی داشته باشید.

در ادامه به موضوعاتی می پردازیم که بهترین مشاور تحصیلی در رشت می تواند به شما در برخورد بهتر با آن ها کمک کند:

 

1-برنامه ریزی تحصیلی

یکی از عوامل بسیار مهمی که در موفقیت تاثیرگذار است، برنامه ریزی است. اهمیت یک برنامه خوب زمانی مشخص می شود که می بینیم تمام کسانی که به موفقیت رسیده اند برای زندگی و اهداف شان برنامه ریزی داشته اند.

زمانی که برای برنامه ریزی به یک مشاور خوب و متخصص مراجعه می کنید، او سعی می کند براساس شرایط و ویژگی های شما به شما برنامه ارائه کند. یکی از اشتباهات بزرگی که بسیاری از خانواده ها مرتکب می شوند این است که فکر می کنند همه دانش آموزها می توانند مانند یکدیگر باشند و با یک برنامه مشابه به موفقیت برسند.

چنین تصوری کاملا اشتباه است. مشاور تحصیلی با بررسی ویژگی های شخصیتی شما و هم چنین موارد مورد علاقه تان، یک برنامه شخصی و مخصوص برای شما می نویسد تا آن را اجرا کنید. در چنین برنامه ای همه شرایط شما در نظر گرفته شده است و به همین علت است که می تواند رسیدن به موفقیت را برای شما آسان تر کند. ( Six Ways Online School Counselors Support Students )

 

2- مشاور شغل آینده

یکی از زمان هایی که دانش آموزان به کمک مشاور تحصیلی نیاز دارند، زمانی است که می خواهند رشته تحصیلی دبیرستان شان را انتخاب کنند. رشته تحصیلی دبیرستان و انتخاب رشته کنکور سرنوشت تحصیلی هر فردی را مشخص می کند. این انتخاب رشته اگر با آگاهی کامل و براساس علایق فرد انجام نگیرد باعث می شود که آن نوجوان در زندگی اش به موفقیت کامل نرسد  و جایگاه واقعی اش را تصاحب نکند.

اشتباه دیگری که تعدادی از افراد می کنند این است که تصور می کنند برای موفق شدن در زندگی آینده، الزاما باید در دانشگاه تحصیل کرد و یا مدرک تحصیلی داشت. در صورتی که چنین تصوری غلط است. دانش آموزان زیادی هستند که استعدادهای خاصی دارند که اگر در مسیر صحیح قرار نگیرد به هدر خواهد رفت و برای شکوفا شدن این استعدادها حتما نباید مدرک تحصیلی داشته باشند.

بهترین مشاور تحصیلی در رشت به شما کمک می کند تا استعدادهایتان را بشناسید و بتوانید مسیرتان را طوری انتخاب کنید که برای شکوفا شدن استعدادهایتان قدم بردارید. مشاور تحصیلی تست های روانشناسی مختلفی انجام می دهد و با تفسیر نتایج آن ها به شما نشان می دهد که شغلی که برای شما مناسب است چه شغلی است و باید چه شغلی را در آینده دنبال کنید.

مشاوره با دانش آموز

3- شناسایی اختلالات روانی

مدرسه به عنوان خانواده دوم هر دانش آموز شناخته می شود. زیرا هر دانش آموز ساعات زیادی از روز را در مدرسه می گذراند. به همین دلیل، مدرسه و محیط مدرسه بر روی هر دانش آموز بسیار تاثیرگذار است.

سن نوجوانی به دلیل اتفاقاتی که در دوران بلوغ می افتد، برای سلامت روانی دانش آموز بسیار مهم است. یکی از وظایف بسیار مهمی که مشاور تحصیلی دارد این است که تک تک دانش آموزان را از نظر سلامت روانی و اختلال هایی که ممکن است دانش آموزان به آن مبتلا باشند بررسی کند. بیش فعالی، افسردگی،‌ اختلال شیدایی و تجربه های روحی تلخ گذشته از جمله مواردی است که مشاور تحصیلی آن ها را بررسی می کند.

این بررسی ها در مورد دانش آموزانی که یکی از افراد خانواده او قبلا با مشکلات روان پزشکی روبرو بوده اند، باید دقیق تر و جدی تر انجام گیرد. زیرا تحقیقات نشان می دهد که اگر یکی از اعضای خانواده نوجوان قبلا دچار مشکلات روحی و روانی بوده اند، احتمال مبتلا شدن دانش آموز به آن اختلالات بیشتر است.

یکی از اختلالات شایع روان پزشکی اسکیزوفرنی است. پیشنهاد می کنم حتما مقاله اختلال اسکیزوفرنی فرم بر طبق DSM5 را مطالعه کنید.

 

4- دنبال کردن وضعیت تحصیلی دانش آموز

مشاور تحصیلی که در مدرسه و یا خارج از آن فعالیت می کند، وظیفه دارد وضعیت تحصیلی دانش آموز را پیگیری کند. نمرات تحصیلی دانش آموز و وضعیت رفتاری او در مدرسه، دو معیار بسیار خوبی هستند که مشاور تحصیلی با کمک آن ها می تواند او وضعیت درسی دانش آموز آگاه شود.

معمولا زمانی که یک دانش آموز با مشکلی در خانواده و یا جمع دوستانش مواجه می شود، سعی می کند به شیوه های مختلف جلب توجه کند. نمرات پایین یا خشونت و بدرفتاری در مدرسه از جمله کارهایی است که دانش آموز انجام می دهد تا به وسیله آن فشار روانی که دارد تحمل می کند را تخلیه کند.

در چنین شرایطی است که نقش مشاور بیشتر از قبل به چشم می آید. مشاور تحصیلی با مقاییسه وضعیت فعلی دانش آموز و وضعیت قبلی اش متوجه می شود که دانش آموز مشکلی دارد و برای رفع آن اقدام می کند. یکی از ضعف هایی که در گذشته در مدارس و در بین خانواده ها وجود داشت، نبودن مشاور بود و روانشناس بود که باعث میشد به جای این که رفتار دانش آموزان ریشه یابی شود، آن ها را تنبیه کنند.

ناخن جویدن یکی از کارهایی است که در بین کودکانی که استرس و اضطراب را تجربه می کنند شایع است. پیشنهاد می کنم در این رابطه حتما مقاله ناخن جویدن در کودکان را مطالعه کنید.

 

نتیجه گیری:

دوران تحصیل به دلیل این که آینده یک کودک یا نوجوان را دوران بسیار مهمی است. امروزه و با پیشرفت جامعه و هم چنین بهتر شدن وضعیت آموزش و پرورش، مشاوره تحصیلی ارزشمند شمرده می شود.

پیدا کردن بهترین مشاور تحصیلی در رشت یکی از دغدغه های هر پدر و مادری است که در رشت زندگی می کند و فرزند در حال تحصیل دارد. خوشبختانه امروزه والدین می دانند که مراجعه به مشاور مجرب چه نقش مهمی در سلامت روانی فرزندشان دارد و این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنند.

 

منابع:

www.goodtherapy.org

www.bestvalueschools.com

 

 

Rate this post
دسته بندی : خدمات

چگونه یک مشاور تحصیلی خوب برای فرزندم پیدا کنم؟

ابتدا باید ویژگی های یک مشاور تحصیلی خوب را بررسی کنید مشاور تحصیلی ممکن است در مدرسه و یا خارج از مدرسه فعالیت کند و دانش آموزان به او مراجعه کنند. بهترین مشاور تحصیلی در رشت با فعالیت هایی که در مرکز مشاوره دارد ، سعی می کند بهترین محیط را برای دانش آموز فراهم کند.

بهترین زمان تعیین شغل فرزندم چه موقعی است؟

زمانی که علاقه و مهارت خود را کشف کند و زمانی که بخواهد انتخاب رشته دبیرستان را انجام دهد به مشاور تحصیلی نیاز دارد تا با راهنمایی راه درست و علایق او را نشان دهد بهترین مشاور تحصیلی در رشت به شما کمک می کند تا استعدادهایتان را بشناسید و بتوانید مسیرتان را طوری انتخاب کنید که برای شکوفا شدن استعدادهایتان قدم بردارید. مشاور تحصیلی تست های روانشناسی مختلفی انجام می دهد و با تفسیر نتایج آن ها به شما نشان می دهد که شغلی که برای شما مناسب است چه شغلی است و باید چه شغلی را در آینده دنبال کنید.

فرزندم به علت استرس زیاد جواب های امتحان را فراموش میکند،راهکار مقابله با استرس چیست؟

مشاور تحصیلی وضعیت تحصیلی را بررسی میکند تا ریشه یابی کند و سپس با برنامه ریزی مناسب تحصیلی و ارائه راهکار های مناسب به او سعی می کند براساس شرایط و ویژگی های شما برنامه ارائه کند. یکی از اشتباهات بزرگی که بسیاری از خانواده ها مرتکب می شوند این است که فکر می کنند همه دانش آموزها می توانند مانند یکدیگر باشند و با یک برنامه مشابه به موفقیت برسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸