مشاوره انتخاب رشته کنکور در رشت توسط روانشناس خبره

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
مشاوره انتخاب رشته کنکور در رشت

مشاوره انتخاب رشته کنکور در رشت در مرکز مشاوره آرامش زندگی به صورت حرفه‌ای و با حضور یک روانشناس خبره و تحت نظر دکتر مهرداد نامدار انجام می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم؛ اما بیایید در ابتدا کمی درباره انتخاب رشته صحبت کنیم.

انتخاب رشته کنکور، از مهمترین تصمیماتی است که یک فرد برای ورود به دانشگاه می‌گیرد. در واقع از پر اهمیت ترین انتخاب‌های هر فرد در زندگی است زیرا این انتخاب در آینده شما نقش مهمی دارد و به شما کمک می‌کند تا راهی برای ورود به بازار کار و یک شغل پردرآمد پیدا کنید.

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

هر فردی باید بداند که این انتخاب بسیار اهمیت دارد و نیابد با سهل انگاری گرفته شود.

البته که انتخاب اشتباه در رشته کنکور، می‌تواند جبران پذیر باشد اما در این حین، زمان گرانقدر شما تلف خواهد شد و سال‌ها در یک رشته اشتباه تحصیل خواهید کرد تا به صورت تجربی به این درک برسید که باید از ابتدا در مرحله‌ی انتخاب رشته کنکور، زمان بیشتری صرف می‌کردید و از فرد مناسبی بهره می‌بردید.

مشاوره، در هر زمنیه‌ای تاثیر مثبت دارد و به شما در تصمیم گیری و یک انتخاب درست، کمک خواهد کرد. مشاوره در انتخاب رشته نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد و شما را از چندراهی‌هایی که در این مسیر وجود دارد، آگاه می‌کند و با شفاف سازی از پیچ و خم‌های موجود در مسیرها، تصمیم گیری در انتخاب رشته کنکور را برای شما آسان می‌سازد.

لازم به ذکر است که برای کسب یک مشاوره‌ی عالی و ثمربخش، وجود یک مشاور خوب ضروری است تا این روند به درستی انجام شود. بنابراین بهترین گزینه برای یک انتخاب رشته عالی در کنکور، استفاده از مشاوره می‌باشد.

مطلب مرتبط

با اضطراب امتحان و کنکور چه کنیم؟

در چندین دهه اخیر، با توجه به اهمیت کنکور برای دانش‌آموزان، مراکز مشاوره‌ی زیادی در سراسر کشور و به خصوص شهر رشت، ایجاد شده‌است که هدف اصلی آن‌ها افزایش آگاهی افراد و کمک به تصیم‌گیری در مسیری درست می‌باشد. معمولا در این مراکز شخصی با دانش و تسلط کافی به رشته‌های موجود، تراز و رتبه‌ی دانش‌آموز را بررسی می‌کند و با توجه به اهداف او به ارزیابی وضعیت می‌پردازد و به شما گفته می‌شود که با توجه به رتبه‌ی شما در چه دانشگاه‌هایی احتمال قبولی دارید.

برای مثال اگر شما رشته‌های موردنظری در سر دارید، با به اشتراک گذاری آن‌ها با مشاور خود می‌توانید تصمیمات مفیدی در این باره بگیرید و در دانشگاه‌های درستی سرمایه گذاری کنید.

اگر قصد دارید بعد از اتمام تحصیلات در دانشگاه، مهاجرت کنید؛ باید با مشاور خود مشورت کنید تا شما را به مسیری درست هدایت کند و بتوانید با رشته‌ای کاربردی به تحصیل بپردازید و در آینده نیز پس از مهاجرت، به شغلی مطلوب دست پیدا کنید.

تمامی این صحبت‌ها با مشاور معمولا در یک جلسه صورت می‌گیرد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از دریافت جواب کنکور، با یک مشاور خوب ارتباط بگیرید و در جلسه حاضر شوید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور در رشت

نکات لازم در مشاوره انتخاب رشته کنکور در رشت

مرکز مشاوره آرامش زندگی در رشت، با ارائه انواع خدمات روانشناختی و مشاوره‌ اعم از مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره در جهت درمان اختلالات، مشاوره انتخاب رشته کنکور و … فعالیت می‌کند.

جالب است بدانید که ویژگی اصلی این مرکز مشاوره این است که تمامی مراحل انتخاب رشته توسط یک روانشناس انجام می‌شود و این یک مزیت بی‌نظیر برای شما به حساب می‌آید زیرا رشته‌ی انتخابی شما کاملا با نوع شخصیت و خلق و خوی شما همسان است و با علاقه به تحصیل خواهید پرداخت و این یعنی انتخاب رشته‌ی شما فقط با توجه به رتبه‌ای که در کنکور کسب کرده‌اید، نیست و بازخورد و نظر نهایی روانشناس، با توجه به گفتگوهایی که در طی جلسات با شما اتفاق می‌افتد و علاوه بر آن دو آزمونی که از شما گرفته می‌شود؛ گفته خواهد شد.

روند کلی مشاوره در مرکز آرامش زندگی به این صورت است که شما پس از دریافت نتیجه کنکور به این مرکز مراجعه می‌کنید. وجه تمایز دیگری که این مرکز مشاوره در رشت دارد این است که دو آزمون تحصصی از شما گرفته می‌شود.

  1. آزمون شخصیت شناسی جهت مشخص شدن نوع شخصیت شما
  2. سنجش میل و رغبت شغلی و تحصیلی

در آزمون اول که مربوط به شخصیت شناسی می‌باشد که این آزمون به روی تفکرات، عقاید، ویژگی‌های روانشناختی، رفتارها، سبک زندگی و .. تمرکز دارد و نتیجه‌ی آن مشخص خواهد کرد که به اصطلاح تیپ شخصیت شما چیست و روحیات شما با چه کارها و مشاغلی سازگار است و توانایی کار و تحصیل در چه رشته‌هایی را دارید.

آزمون دوم که در سراسر جهان گرفته می‌شود، برای مشخص شدن علاقه‌مندی‌های شما به شغل و رشته تحصیلی موردنظر است و به طور کلی نتیجه آن یک راهنما برای انتخاب صحیح و درست رشته تحصیلی و شغلی شما می‌باشد.

این تست‌ها جهت ساده سازی فرایند انتخاب رشته شما صورت می‌گیرد و نتایج این دو آزمون در وهله اول به شناخت شما از علایق خودتان کمک به سزایی می‌کند و با صحبت‌ها و نظرات مفید روانشناس، می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را برای کنکور داشته باشید.

اما این پایان کار نیست و پس از انجام دو آزمون، شخص روانشناس جهت شناخت بیشتر با شما مصاحبه‌ای انجام می‌دهد و به ارزیابی دقیق شما می‌پردازد.

پس از گذراندن همه‌ی این مراحل، نتایج آزمون‌ها و مصاحبه به شما گفته می‌شود و برای مثال به این صورت خواهد بود که اگر شما با توجه به نتایج به دست آمده، شخصیت برونگرا و فعالی داشته باشید و علایق و میل شما به کارهای عملی باشد، بنابراین رشته شهرسازی و عمران و … برای شما مناسب خواهد بود. این یک مثال ساده از نتیجه‌ای که به شما گفته خواهد شد، می‌باشد و پس از این مرحله به سراغ این می‌روند که با توجه به نتایج و رتبه شما، چه انتخاب‌هایی برای دانشگاه‌ها و رشته‌ها می‌توانید داشته باشید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور در رشت

نتیجه‌گیری:

به یاد داشته باشید که انتخاب رشته کنکور از تصمیمات مهم زندگی شما می‌باشد و باید با دقت به آن بپردازید و حتما از یک مشاور کمک بگیرید.

اگر ساکن شهر رشت هستید و به دنبال بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور در رشت می‌گردید؛ حتما به مرکز مشاوره آرامش زندگی مراجعه کنید و از مهارت روانشناسان خبره این مرکز، زیر نظر دکتر مهرداد نامدار بهره ببرید.

انتخاب رشته کنکور، مرحله‌ی جدیدی در زندگی شما می‌باشد که می‌توانید با انتخابی درست، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و با علاقه و پشتکار به تحصیل بپردازید؛ همچنین در آینده نیز در حوزه موردعلاقه خود، مشغول به کار می‌شوید و کسب درامد می‌کنید.

با انتخاب درست امروز خود، فردا را بسازید و از نتیجه آن لذت ببرید.

 

4.2/5 - (5 امتیاز)
دسته بندی : خدمات هدایت تحصیلی و کنکور

1 thought on “مشاوره انتخاب رشته کنکور در رشت توسط روانشناس خبره”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸