روانشناس کودک در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
بهترین روانشناس کودک در رشت

اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید مطالب مهمی از جمله نشانه های کودکانی که به دکتر روانشناس در رشت نیاز دارند و معرفی بهترین روانشناس کودک در رشت را با یکدیگر بررسی و مرور خواهیم کرد.

پیشنهاد میکنم خواندن این مطلب آرامش زندگی را از دست ندهید.

 

روانشناس کودک در رشت

نکته ی مهمی که باید در مورد مشاور و روانشناس کودک و به خصوص روانشناس کودک در رشت بدانید این است که حتما لازم نیست کودک شما دچار مشکل باشد تا به مشاور مراجعه کنید.

یک روانشناس کودک خوب میتواند در مواردی مانند :

ارتقاء مهارت های ارتباطی ، بالا بردن عزت نفس ، تقویت توانایی های فردی برای رویایی با دشواری های محیطی و …

به شما و فرزندتان کمک کند.

کلینیک روانشناسی آرامش زندگی مزیتی که در برابر دیگر کلینیک های روانشناسی رشت دارد این است که با اطمینان کامل میتوانید کودک خود را در این کلینیک به بهترین روانشناس کودک در رشت بسپارید.

 

بهترین روانشناسان کودک در شهر رشت

امروزه با توجه به پیشرفت دنیای مدرن، لزوم آگاهی از مهارت‌های زندگی، سبک صحیح فرزند‌پروری و تربیت اصولی کودک از جمله مواردی است که برای جامعه مورد نیاز بوده و از ضرورت بالایی برخوردار می باشد.

یکی از بهترین روش‌های افزایش آگاهی و دست‌یابی به تربیت اصولی کودک، ارتباط با مشاوران و روان‌شناسان تخصصی این حوزه است؛ از آن‌جایی که علم روان‌شناسی از علوم نوین محسوب میشود و همچنین بسیاری از شهروندان اطلاعات جامعی از مراکز مشاوره و کلینیک های روان‌شناسی شهر خود ندارند؛ در این مقاله به معرفی رشته روان‌شناسی کودک و بهترین روان‌شناسان شهر رشت میپردازیم.

 

روان‌شناسی ‌کودک ‌چیست؟

شاخه ای از علم وسیع و کاربردی روانشناسی به مشاوره و روانشناسی کودک می‌پردازد که رشد روانی کودک را در ابعاد خودآگاه و ناخودآگاه بررسی کرده و به مطالعه ی رفتار و فرآیندهای ذهنی کودک می انجامد.

روانشناسان و مشاوران کودک در این رشته، نحوه ی برقراری ارتباط کودک و والد را مورد مشاهده و بررسی قرار می‌دهند تا بدین وسیله بتوانند به درک و شناخت کاملی از جهان درونی کودک دست پیدا کنند.

باید توجه داشت که کودکی در میان دوران رشد و تکامل انسان، دوره ای بسیار مهم و حائز اهمیت است و بنا به همین دلیل آگاهی والدین از روش صحیح برخورد و ارتباط با کودک خود در تربیت و آموزش کودکان تاثیر بی بدیلی دارد، که این افزایش آگاهی و مهارت در گرو ارتباط با مشاور و روانشناس کودکی است که از تخصص و دانش بالایی برخوردار است‌.

یک مشاور و روانشناس کودک زبده میتواند به راحتی آرزوهای شما را درباره ی تربیت صحیح و اصولی کودکتان محقق سازد و پاسخگوی تمامی سوالات و پرسش های شما در این حوزه باشد تا با آسایش خاطر از چالش های دوره ی کودکی فرزندتان عبور کنید.

 

 روانشناس کودک در رشت

 

حوزه های فعالیت روانشناس کودک:

در دوره ی کودکی چالش های اصلی والدین همواره نیازمند ریشه یابی دقیق توسط روان‌شناس کودک است؛ از جمله مشکلات رایج والدین در زمینه ی رشد کودک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

لجبازی کودکان، عدم اعتماد‌به‌نفس،عدم‌تمرکز، استرس ،اضطراب،افسردگی کودک،فوبیا،مشکلات‌ ارتباطی ،بیش‌فعالی‌ و اوتیسم‌ و سوالات‌ جنسی کودکان اشاره کرد‌.

 

 

بهترین روانشناس کودک در رشت چه کاری انجام می دهد؟ روانشناسی کودک به چه معناست؟

روانشناسی کودک یا مشاوره کودک در واقع همان نسخه ی کودکان مشاوره ی بزرگسالان است. همانند جلسات مشاوره ی بزرگسالان در جلسات روانشناسی کودکان هم روانشناس یا مشاور کودکان یک محیط آرام و با امنیت خاطر به وجود می آورد که کودک به راحتی اعتماد کرده و ارتباط برقرار کند. بعد از جلب اعتماد  و ارتباط کودک توسط روانشناس کودک خوب نوبت به شردع درمان و یا آموزش می رسد.

مشاور در این جلسات سعی می کند با کمک خود کودک و بزرگترهایش رفتار و افکار و روحیات را در جهت مثبت و موثر تغییر دهد.

ممکن است شما افکار کودکان را کوچک و بچگانه بداتید اما کودکان هم تعارضات و مشکلات و دغدغه های خود را دارند که برای سن آن ها بسیار بزرگ و مهم است.

یک روانشناس کودک خوب به فرزند شما آموزش می دهد تا با این مشکلات خیلی قدرتمند رو به رو شود و از پس زندگی خود بر بیاید.

 

چه موقع به مشاور و روانشناس کودکان مراجعه کنیم؟

کودکان به دلیل شرایط سنی و تجربه ی کمی که دارند نمیتوانند خودشان احساسات مختلف مانند اضطراب ، استرس ، غم ، افسردگی و یا دیگر چیز ها را تشخیص دهند و یا به درستی بیان کنند . والدین هم فکر میکنند که مراجعه به مشاور و روانشناس کودکان نشان دهنده ی ضعف و ناآگاهی خودشان است. در صورتی که کاملا برعکس ، مراجعه به یک روانشناس کودک خوب ، درک و آگاهی والدین از تربیت فرزندشان را نشان می رهد. شما همچنین میتوانید برای مایتور بهتر رفتار کودکتان، همواره با مشاور خانواده در رشت در ارتباط باشید.

 

نشانه های نیاز به مشاور و روانشناس کودکان

شما همشهریان عزیز ما مانند دیگر والدین دنیا ممکن است ندانید که چه موقع کودکتان می تواند خودش از پس خودش بر بیاید و چه موقع شما باید به دنبال بهترین روانشناس کودک در رشت باشید. هرچند تشخیص این مسئله بسیار سخت و پیچیده است اما توجه شما را به موارد زیر جلب می کنم که اگر در فرزند خود مشاهده کردید حتما باید به بهترین روانشناس کودک در رشت مراجعه کنید.

( آدرس روانشناس کودک در رشت ذر بهترین مرکز مشاوره رشت )

 

اگر کودکتان در برخورد با دیگران در خانه و اجتماع با مشکل رو به رو است.

 

بد رفتاری های کودکان با افراد دیگر می تواند به دلیل وجود مشکلات احساسی در کودک باشد. اگر فرزند شما با بزرگتر های خود بد رفتاری می کند و یا با کودکان دیگر مانند همکلاسی یا خواهر و برادر خود دعوا میکند پیشنهاد ۱۰۰ درصدی ما مراجعه به بهترین روانشناس کودک در رشت است. تا از همین ابتدا ریشه ی خیلی از مشکلات فرزندتان را از بین ببرید.

 

روانشناس کودک در رشت

 

اگر کودک شما به شکل ناگهانی تنهایی و فاصله گرفتن از دیگران را در پیش گرفته است.

تغییرات در روابط دوستانه و گروه های دوستی امری طبیعی است و فرزندانتان با بزرگتر شدن ، دوستان و گروه های دوستی مختلفی را ممکن است که ترجیح دهند. اما نکته ای که باید در برخورد با آن به بهترین روانشناس کودک در رشت مراجعه کنید ، فاصله گرفتن ناگهاتی کودک از دوستان و اطرافیانش می باشد. اگر جملاتی از قبیل :

من منفور هستم ، همه از من متنفرند ، من بازنده ام ، دوستی ندارم ، کسی مرا دوست ندارد را از فرزند خود شنیدید با آن مانند یک زنگ خطر برخورد کنید و به دنبال یک روانشناس کودک خوب باشید. البته در مرکز مشاوره آرامش زندگی به راحتی میتواتید بهترین روانشناس کودک در رشت را پیدا کنید.

 

اگر کودکتان دچار پسرفت شده است.

اصولا تغییرات بزرگ در زندگی کودکان باعث به وجود آمدن یک شوک و پسرفت خواهد شد. اتفاقاتی ماننا جدا شدن والدین ، خواهر و برادر جدید ، تغییر محل زندگی و…

اما چه موقع شما باید این پسرفت را جدی بگیرید و در صدد یافتن آدرس بهترین روانشناس کودک در رشت باشید؟ زمانی که ماه ها مشکل فرزندتان ادامه دار شده و حل نمی شود. مشکلاتی مانند شب ادراری ، وابستگی غیر منطقی ، ترس شدید و…

 

اگر کودکتان نگرانی های شدید دارد.

همه ی کودکان میترسند ، گریه میکنند ، ناراحتی یا نگرانی دارند . اما اگر مشاهده کردید که نگرانی های کودک شما به حدی زیاد است که مانع از انجام فعالیت های عادی مانند به مدرسه رفتن می شود و یا هر مورد غیرعادی دیگر شما باید ادرس بهترین روانشناس کودک در رشت را بیابید و فورا به یک روانشناس خوب مراجعه کنید. بهترین انتخاب شما در این شرایط کلینیک روانشناسی آرامش زندگی است.

 

اگر عادت های خورد و خوراک و خواب کودکتان تغییر کرده.

گاهی نشانه های فیزیکی می توانند علائم ناراحتی های روحی باشند . علائمی مانند پرخوری شدید ، کم خوری بیش از حد ، سر درد و دل درد شدید و …

به هیچ عنوان این نشانه ها را سرسری نگیرید و به بهترین روانشناس در رشت مراجعه کنید.

 

اگر کودکتان به خودش آسیب میزند.

دوران کودکی به بازیگوشی میگذرد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. آسیب رسیدن به کودک قطعا برای شما خیلی سخت خواهد بود اما اگر کودکتان از قصد به خود آسیب میزند و باعث درد و رنجش خود می شود شما تنها با یک آسیب جسمی ساده طرف نیستید و باید سریعا آدرس بهترین روانشناس کودک در رشت را پیدا کنید. پیشنهاد میکنم حتما در این موارد به کلینیک آرامش زندگی مراجعه کنید تا خیالتان از درمان فرزندتان راحت باشد.

 

اگر کودکتان در مورد مردن و یا کشتن زیاد فکر می کند و حرف می زند.

بچه ها زیاد سوال میپرسند مخصوصا اگر به تازگی با چیزی آشنا شوند و این مسئله خیلی طبیعی است. اما اگر فرزند شما به شکل مکرر و غیر طبیعی از مرگ حرف میزند ، یا از خودکشی و دیگرکشی ؛ نمیتواند طبیعی باشد و شما به تنهایی نمیتوانید مشکل را حل کنید . بلکه به یک روانشناس کودک خوب نیاز دارید . ما در آرامش زندگی بهترین روانشناس کودک در رشت را به شما معرفی خواهیم کرد.

4.7/5 - (15 امتیاز)
دسته بندی : خدمات

با کودک گوشه گیر و دور از اجتماع چه کرد؟

تغییرات در روابط دوستانه و گروه های دوستی امری طبیعی است و فرزندانتان با بزرگتر شدن ، دوستان و گروه های دوستی مختلفی را ممکن است که ترجیح دهند. اما نکته ای که باید در برخورد با آن به بهترین روانشناس کودک در رشت مراجعه کنید ، فاصله گرفتن ناگهاتی کودک از دوستان و اطرافیانش می باشد

یک مشاور کودک خوب چه کمکی به ما می کند؟

یک روانشناس کودک خوب میتواند در مواردی مانند :ارتقاء مهارت های ارتباطی ، بالا بردن عزت نفس ، تقویت توانایی های فردی برای رویایی با دشواری های محیطی و …به شما و فرزندتان کمک کند.

چه موقع باید به مشاور کودک مراجعه کرد؟

والدین فکر میکنند که مراجعه به مشاور و روانشناس کودکان نشان دهنده ی ضعف و ناآگاهی خودشان است. در صورتی که کاملا برعکس ، مراجعه به یک روانشناس کودک خوب ، درک و آگاهی والدین از تربیت فرزندشان را نشان می رهد

2 thoughts on “روانشناس کودک در رشت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸