مشاور و روانشناس خانم در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
مشاور و روانشناس خانم در رشت

پیش از آنکه بخواهیم در ارتباط با مشاور و روانشناس خانم در رشت که موضوع اصلی مقاله است مطلب آوریم ، بهتر است که کمی در مورد خود روان‌شناس ، روان شناسی و دایره اختیارات وی مطالبی ذکر کرده و سپس به مشاور و روانشناس خانم در رشت بپردازیم.

روان‌ شناس کیست و وظیفه وی چیست ؟

روان‌شناسهمان طور که نام وی پیداست شناساننده ی روان افراد است ، وی سعی دارد با ریشه یابی از میان صحبت های افراد دست بر بهبود زندگی آنان زند. البته که هیچ روان درمانی سعی بر دخالت در زندگی شخصی را نداشته و با توجه به صحبت های افراد خودِ افراد را به سوی انتخاب و تصمیم درست هدایت می نماید.

روان شناسی دارای شاخه های متفاوت و متعددی می باشد که افراد به هنگام تحصیل در مدارج بالا یکی را برمی گزینند و سعی در کمک افراد در آن حوزه مشخص دارند. برخی از شاخه های روان شناسی به شرح ذیل می باشد :

 

شاخه های روان شناسی

  • روان شناسی بالینی
  • روان شناسی شناختی
  • روان شناسی رشد (از لحظه تشکیل نطفه تا به هنگام مرگ انسان را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد)
  • روان شناسی خانواده
  • روان شناسی کودک
  • روان شناسی قانونی
  • روان شناسی سلامت
  • روان شناسی اجتماعی
  • عصب روان شناسی
  • روان شناسی شغلی
  • روان شناسی مشاوره
  • روان شناسی تربیتی
  • روان شناسی بین فرهنگی
  • روان شناسی شخصیت
  • روان شناسی جنایی
  • و …

هم چنین روان شناسان برای نوع درمان خود از چندی از رویکرد های به ثبت رسیده استفاده کرده و مطابق شرایط مراجع آن را دست‌خوش تغییر می نمایند اگر مشاور توان تغییر بر اساس شرایط مراجع خود را نداشته باشد نمی تواند درمان را آغاز و به سر انجام رساند در نتیجه انعطاف از ویژگی های اصلی روان شناسان خوب است.

برخی از این رویکرد ها به شرح ذیل می باشند :

 

رویکرد های روان شناسی

  • رویکرد شناختی
  • رویکرد رفتاری
  • رویکرد زیست شناختی
  • رویکرد روان کاوی
  • رویکرد انسان گرایی
  • و…

رویکرد های نام برده شده ، رویکرد هایی هستند که به تنهایی قابل استفاده نمی باشند و با ادغام آنان است که مشاور و روان‌شناس می تواند بهترین تصمیم را گرفته و با آگاهانه افراد مراجع خود را یاری نماید. رویکرد دیگری نیز به نام رویکرد اگزیستانسیال وجود دارد که امروزه تاکید فراوانی بر آن می شود و بیش از دیگر رویکرد ها مورد استفاده و استقبال روان شناسان قرار گرفته است.این رویکرد به ریشه های هستی گرا می پردازد.

مشاور و روانشناس خانم در رشت

چرا روان ‌شناس خانم ؟

در بسیاری از موارد و مواقع ممکن است افراد به دلیل بیماری پارانوئید خانواده خود مجبور به دریافت مشاوره شده و اقدام به تحت نظر بودن توسط یک زوان شناس نماید. در نتیجه به هنگامی که یکی از اعضا خانواده دچار بیماری شک و بد دلی می باشد فرد باید تمام جوانب را در نظر گرفته و از مشاور و روانشناس همجنس استفاده نمایند تا بر بی اعتمادی اطرافیان خود افزون ننمایند. هم چنین ممکن است برخی افراد بدون این شرایط ترجیح دهند از مشاور خانم استفاده نمایند (مراجع می تواند آقا و یا خانم باشد و این مسئله در هیچ جنسیتی دارای تفاوت نیست) در نتیجه چنین فردی نیز دست بر انتخاب یک مشاور و روانشناس خانم زده و وی را برای دریافت وقت انتخاب می نماید.

شما می‌توانید در مرکز مشاوره آرامش زندگی با بهترین روانشناسان خانم وقت مشاوره رزرو نمایید. فقط کافی است با شماره 01332120043 تماس حاصل نمایید.

مشاور و روانشناس خانم در رشت

افرادی که در شهر زیبای رشت ساکن هستند می توانندبا مراجعه کردن به آرامش زندگی به راحتی دسترسی های لازم به یک مشاور و رواشناس خانم در رشت را داشته و از طریق همین سایت برای بر قراری ارتباط اقدام نمایند.

همچنین دیگر افرادی که در دیگر شهر های ایران زمین ساکن هستند نیز می توانند با بررسی و تحقیق بهترین دکتر روان‌شناس شهر خود را یافته و به وی مراجعه نمایند ، انتخاب یک دکتر روان‌شناس مسئله بسیاری مهمی است چون اگر افراد مشاور اشتباه انتخاب نمایند ممکن است به طور کل از دریافت مشاوره بیزار شده چنین پارامتر مهمی در زندگی را به طور کل از زندگی خود حذف نماید.

مشاور و روان‌شناس گرچه بهتر است با تجربه باشند اما در بسیاری از موارد افراد کم تجربه نیز با هزاران اطلاعات و فهم و عمق پا به عرصه علم روان شناسی می نهند در نتیجه فرد باید با آگاهی کامل و دیدی باز سعی بر انتخاب مشاور متناسب با خود نماید.

 

علل وجوب روان ‌شناس در زندگی افراد

روان شناس و مشاور از آن جهت دارای اهمیت فراوان می باشند ، که گاهی دست بر درمان اختلالات افراد زده و گاهی پیشگیری از اختلالات وی می نمایند . انسان از بدو تولد تا به هنگامی که در مدفن خود خواهد خفت در حال تجربه ناکامی و سختی و تلخی ( در کنار خوشی ) می باشد ، انباشته شدن این ناکامی ها و نیرو های منفی در وجود انسان ، می تواند در دراز مدت باعث اختلالاتی نظیر : افسردگی ، اضطراب ، پرخاشگری ، آسیب زدن به خود ، افکار خود کشی ، میل به سرکوب دیگران و تحقیر آنان و … شود .

عقل سلیم چنین حکم می کند که افراد به جای اجازه دادن به پیشروی برای این چنین اختلالاتی ، دست بر پیشگیری زده و اجازه افزایش عقده ها را به وجود ندهند .

حال موارد ذکر شده به چه شکل ممکن اند ؟ با دریافت مشاوره از یک روان شناس که به صورت آکادمیک تحصیل نموده است افراد می توانند سلامت از دست رفته را بازگردانده و یا سلامت موجود را پایدار گردانند . از طرفی دیگر علت اهمیت روان شناس در زندگی را می توان به علت اهمیت روان دانست ! چرا که این روان است که منشا بسیاری از بیماری های جسمانی می باشد .

روان امکان درمان بسیاری از بیماری های جنسی را داراست و همچنین توان به وجود آمدن آنان را نیز به همان اندازه به دست خود دارد در نتیجه افراد باید با سالم نگه داشتن این بخش وجودی خود ، زندگی درست و سلامت را برای خود تضمین نمایند .

 

امید است که این مقاله آنچه مورد نیاز شما در ارتباط با مشاور و روانشناس خانم در رشت بود را در اختیارتان قرار داده باشد ، موفق و بر قرار باشید . آرامش در زندگی تان جاری .

5/5 - (3 امتیاز)
دسته بندی : خدمات

آیا در رشت روان شناس خانم وجود دارد ؟

بله
آرامش زندگی این شرایط را برای افراد فراهم نموده و اگر ساکن رشت هستید می توانید از طریق این کلینیک اقدام به دریافت مشاوره نمایید .

آیا داشتن مشاور واجب است ؟

واجب کفایی .
اگر افراد خود را از داشتن مشاور محروم نمایند نمی توانند وجود سلامت زندگی و روان در دراز مدت را برای خود تضمین نمایند .

آیا روان شناس حتما باید دکتری داشته باشد ؟

خیر . فوق لیسانس این رشته نیز توان مشاوره دادن و آغاز درمان را داست و می توان به وی مراجعه نمود .

3 thoughts on “مشاور و روانشناس خانم در رشت”

  1. سلام. من یک وقت مشاوره با خانم گیاه تازه داشتم. خیلی راضی بودم به خوبی تونستن بهم کمک کنن. طی جلسه مشاوره‌ای که داشتم روند بهبودی رو کاملا حس میکردم. از همینجا ازشون تشکر میکنم. خیلی با حوصله و مسلط هستن

  2. سلام وقت به خیر
    دختر ۸ ساله دارم شب ها که میره به رختخواب استرس داره.مدام فکر میکنه باید بره دستشویی.و ۶ یا ۷ بار میره.و گریه میکنه و خسته شده که چرا اینطورییه.هر کاری میکنم که نزارم بره جیغ میکشه و میگه نه باید برم .خسته شدیم چه کار کنیم.

    1. سلام
      اجبار کردن توی همچین موضوعاتی جوابگو نیست. کما اینکه باعث بدتر شدن حال فرزندتون میشه. خودش که از این فکر رنج میبره، اجبار به انجام ندادن میشه و همچین کاری در توانش نیست. حالا دوتا مشکل داره. یکی اینکه جلوی فکرش نمیتونه بایسته و دو اینکه از قوانین والدینش نمیتونه پیروی کنه.

      به یک روانشناس خوب افکار مراجعه کنید تا اضطراب فرزندتون بررسی بشه و راهکارهای موثر برای کنار آمدن با این افکار کنار آموزش داده بشه.

      مشاوران باتجربه ما در مرکز مشاوره آرامش زندگی میتونند همراه شما در مسیر بهبود فرزندتون باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸