مشاور و روانشناس آقا در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
مشاور و روانشناس آقا در رشت

در این مقاله قرار بر آن است که در مورد مشاوران و روانشناسان و چیستی کار آنان توضیحاتی داده شود و همچنین به طور خاص در مورد مشاور و روانشناس آقا در رشت زیبا.

 

روانشناس کیست و چه می کند ؟

روان شناس. با نگاه کردن به نام وی شغل وی نیز در ذهن افراد پدیدار خواهد شد اما این بدان معنا نیست که آنان به محض برخورد با افراد توان شناختن آنان را نیز دارا هستند. درست است ، بدیهی است که روان شناسان افرادی هستند که به تحصیلات آکادمیک در این حوزه ، انسان شناسان بهتری هستند و بیش از عوام توان فهم ویژگی های اخلاقی افراد را دارا هستند اما آنان نیز نمی توانند بدون آزمون و خطا و بدون دادن نوبت در مطب مشاوره ای به افراد در مورد شخصیت آن ها نظری قطعی صادر نمایند. ممکن است که ظنی را به کار برده و به افراد اطلاق نمایند اما به هیچ عنوان نظری قطعی و مطمئن و بی شک نیست.

روان شناسی شاخه های متفاوتی دارد که افراد با توجه به نیاز خود به مشاور ، روان شناس مورد نیاز خود را تامین می نمایند برخی از این شاخه ها به شرح ذیل می باشند:

 

شاخه های روان شناسی

  1. روان شناسی بالینی
  2. روان شناسی شناختی
  3. روان شناسی رشد
  4. روان شناسی خانواده
  5. روان شناسی کودک
  6. روان شناسی قانونی
  7. روان شناسی سلامت
  8. روان شناسی اجتماعی
  9. عصب روان شناسی
  10. روان شناسی شغلی
  11. روان شناسی مشاوره
  12. روان شناسی تربیتی
  13. روان شناسی بین فرهنگی
  14. روان شناسی شخصیت
  15. روان شناسی جنایی
  16. و …

مطلوب است که نکته ای در ارتباط با روان شناسی رشد ذکر شود ، رشد انسان تنها برای کودکی نیست ! روان شناسی رشد به لحظه تشکیل نطفه تا هنگام مرگ می پردازد ولی به دلیل بالاتر بودن سرعت رشد در کودکی برخی افراد چنین گمان می کنند که رشد تنها در کودکی رخ می دهد.

هم چنین در روان شناسی شاهد رویکرد های متفاوتی نیز هستیم که هر روان شناس یکی از آن ها و یا چند تای آن ها را ادغام شده در روش درمان خود به کار می گیرد. تعداد آن ها بسیار زیاد است و در این مجال نمی گنجد اما به پنج رویکرد اصلی آن ها اشاره ای خواهیم کرد. بدیهی است که دیگر رویکرد ها به صورت زیر شاخه ای برای این پنج رویکرد اصلی در علم روان شناسی موجود هستند.

 

5 رویکرد اصلی روان شناسی

  1. رویکرد شناختی
  2. رویکرد رفتاری
  3. رویکرد زیست شناختی
  4. رویکرد روان کاوی
  5. رویکرد انسان گرایی
  6. و…

لازم به ذکر است که هیچ یک از رویکرد های بالا را نمی توان رویکردی بی نقص دانست ، اما در عین حال نمی توان آنان را با ایراد دانست ! در نتیجه افراد می توانند با برداشتن هر یک از قسمت های صحیح موجود در هر یک از رویکرد ها به علمی ناب و صحیح دست پیدا کرده و آن را در ارتباط با مراجعان خود به کار گیرند

 

بدیهی است که روان شناس به کسانی که دارای اختلالات هستند کمک شایانی می کند اما این مسئله به هیچ عنوان به آن معنا نیست که روان شناس و مشاور تنها برای چنین افرادی نیاز است ! آنان به قصد باز گرداندن سلامت روان از دست رفته ی خود به روان شناس مراجعه می نمایند و دیگر افراد نیز باید برای پایدار کردن این سلامت روان خود را تحت نظر روان شناسان قرار دهند از آن جهت که روان اصلی ترین بخش وجودی انسان است و می تواند باعث به وجود آمدن و حتی درمان بیماری های جسمی نیز گردد.

 

دایره اختیارات یک روانشناس

یک روان شناس چه می خواهد مشاور و روانشناس آقا در رشت باشد و یا که مشاور و روانشناس خانم در تهران ، هیچ تفاوتی در دایره اختیاراتشان حاصل نمی گردد. آنان تنها اجازه آن را دارند که پس از ریشه یابی ، خودِ افراد را راهنمایی نمایند و بدون هیچ پیش زمینه پیشین ، افراد را با توجه به سخنان خودشان هدایت می نمایند. مشاوران و روان شناسان به هیچ عنوان اجازه دخالت و تصمیم گیری به جای فرد دیگری را ندارند. اما آنان می توانند در زمینه تحصیلی ، خانواده ، سکس تراپی و مشاوره های جنسی ، کودکان بیش فعال و …. به افراد راهنمایی های لازم را برسانند.

 

علت اهمیت روانشناس و علم مشاوره در زندگی

روان ! روان اصلی ترین و مهم ترین بخش وجودی یک انسان است. افراد می توانند با مراجعه به مشاور و روان شناسی چه می خواهد این روان شناس ، مشاور و روانشناس آقا در رشت باشد چه مشاور و روانشناس خانم در یزد. اهمیتی ندارد ! افراد با مراجعه به آنان می توانند باعث پایداری سلامت روان خود شوند و از تبعات منفی مشاوره نگرفتن دوری جویند. افراد همه روزه و هر ساعت با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. این مشکلات با جمع گشتن روی یک دیگر و اضافه شدن روی هم به اصطلاح باعث به وجود آمدن عقده درونی شده و با بروز آن به صورت های متفاوت مورد مشاهده است. اگر افراد در تمام مراحل زندگی خود مشاور و روان شناسی را در جریان روند زندگی خود قرار دهند می توانند از این بروز های منفی جلوگیری کرده و با آرامش و سلامت روان به ادامه حیات خود بپردازند. برخی از این تبعات منفی و بروز های ناخوشایند می توانند پرخاشگری ، افسردگی ، بی حوصلگی ، میل به خود کشی ، بد رفتاری و بد اخلاقی ، دگر بیزاری و … باشند.

 

مشاور و روانشناس آقا در رشت

افراد اگر در شهر زیبای رشت سکونت دارند و ساکن هستند می توانند با مراجعه به آرامش زندگی خود را به هر آنچه انتظار از مشاور و روان شناس خوب است ، برسانند. اگر جنسیت فرد مشاور نیز برای افراد حائز اهمیت است ، می توانند از مشاور و روانشناس آقا در رشت استفاده نمایند و یا اگر خانم بودن روان شناس برای آنان دارای اهمیت است می توانند از مشاور و روانشناس خانم در رشت استفاده کرده و انتظارات خود را برآورده نمایند.

امید است که این مقاله آنچه مورد نیاز شما در ارتباط با مشاور و روانشناس آقا در رشت بود را در اختیارتان قرار داده باشد ، موفق و بر قرار باشید. آرامش در زندگی تان جاری.

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : خدمات

چرا مراجعه به روانشناس اهمیت دارد ؟

روان شناس به سلامت روان می پردازد و روان اصلی ترین بخش وجودی انسان است در نتیجه با مراجعه به وی می توان با آرامش بیشتری زندگی کرد

آیا مشاور و روانشناس آقا در رشت موجود است ؟

بله !
آرامش زندگی می تواند افراد را در این حوزه راهنمایی کند و مشاوره های مورد نیازشان را در اختیارشان قرار دهد .

چرا روان تا این اندازه اهمیت دارد ؟

روان انسان می تواند روی جسم وی نیز تاثیر گذار باشد . بیماری های جسمی را درمان کرده و یا آنان را نیز به وجود آورد در نتیجه اهمیت فراوان و اختیارات بی شماری دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸