سوالات مهم قبل از ازدواج

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
سوالات مهم قبل از ازدواج

سوالات مهم قبل از ازدواج مجموعه ای از سوالات هستند که ممکن است برای همه افراد پیش بیاید. این سوال ها در زمینه های مختلفی برای زن و مرد ایجاد می شود. اما کدام سوالات، سوالات مناسبی هستند؟ آیا پرسیدن هر سوالی که به ذهن مان برسد ضروری است؟ آیا پرسیدن این سوال ها باعث نمی شود که زندگی آینده مان تحت تاثیر قرار بگیرد؟

از طرف دیگر موضوعی که مهم است این است که بعضی از زن ها و مردانی که می خواهند ازدواج کنند به دلایل مختلفی مثل خجالت، نداشتن اعتماد به نفس و نداشتن علاقه به سوال پرسیدن، از طرف مقابل شان سوال نمی کنند. سوالات مهم قبل از ازدواج باعث می شوند که پایه ها و بنیاد زندگی محکم باشد و بتوانید زندگی بهتری را تشکیل دهید.

در این مقاله می خواهیم به سوالات مهم قبل از ازدواج و نقش آنها در ازدواج بپردازیم:

 

سوالات مهم قبل از ازدواج باید در چه زمینه هایی باشد؟

ازدواج یک تعهد بسیار بزرگ است. زن و مردی که می خواهند ازدواج کنند قرار است تمام زندگی آینده شان را در کنار هم بگذارنند. بنابراین بسیار ضروری است که قبل از ازدواج شناخت کافی و لازم از همدیگر داشته باشند تا در زندگی آینده شان به مشکل بر نخورند.

در ادامه به موضوعاتی که سوالات مهم قبل از ازدواج باید در آن رابطه باشد می پردازیم:

 

1- مسائل خانوادگی

مسائل خانوادگی جزو مهم ترین سوالات مهم قبل از ازدواج است. زن و مردی که می خواهند با هم ازدواج کنند باید بدانند که طرف مقابل شان چه انتظاری از روابط خانوادگی و رفت و آمد دارد. هم چنین باید از طرف مقابل سوال کنند که تا چه اندازه به خانواده اش وابسته است و دوست دارد پس از اینکه ازدواج کردند، روابطش با خانواده در چه حد باشد.

تعداد زیادی از زوج هایی که طلاق می گیرند، به این علت از هم جدا می شوند که اطرافیان شان در زندگی شان دخالت های بیجا دارند. به همین دلیل قبل از ازدواج بهتر است از همسرتان در مورد مسائل خانوادگی اش سوالات کاملی بپرسید.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله مشاوره قبل از ازدواج را مطالعه کنید.

 

2- مسائل اقتصادی

این دسته از سوالات مهم قبل از ازدواج بیشتر مربوط به آقایان است. مسائل مالی و اقتصادی از جمله مهم ترین عواملی است که موجب طلاق می شود. بنابراین توصیه ای که به زوج های جوان می شود این است که حتما در مورد مسائل مالی از همسرشان سوال کنند.

چه نوع خانه ای مدنظر شماست؟ چه نوع زندگی دوست دارید؟ و سوالات این چنینی کمک می کند تا کاملا متوجه شوید که آیا می توانید با آن آقا یا خانم ازدواج کنید یا نه. حقیقتی که وجود دارد این است که هر کسی اختیار دارد که انتخاب کند چه نوع زندگی دوست دارد و دوست دارد که در آینده زندگی اش به چه شکلی باشد.

در چنین شرایطی این شما هستید که باید بدانید آیا می خواهید در آینده با آن فرد ازدواج کنید و آیا توانایی برقراری ارتباط با چنین شخصی را دارید یان

در این رابطه کمک گرفتن از راهنمایی های یک مشاور متخصص و باتجربه می تواند کمک شایانی به شما بکند.

صحبت قبل از ازدواج

 

3- داشتن فرزند

داشتن فرزند یکی از موضوعات بسیار اساسی در سوالات مهم قبل از ازدواج است. گاهی اتفاق می افتد که زن و مردی به تصور این که بعد از ازدواج می توانند با هم توافق کنند با هم ازدواج می کنند و موضوع فرزندآوری را کاملا بررسی نمی کنند. اما اتفاقی که پس از ازدواج می افتد این است که زندگی شان به دلیل مشکلات در رابطه با داشتن یا نداشتن فرزند و یا زمان فرزندآوری، بهم می ریزد و حتی ممکن است از هم بپاشد.

در این رابطه پیشنهاد می کنم حتما مقاله مشاوره ازدواج را مطالعه کنید.

 

نتیجه گیری:

پرسیدن سوالات مهم قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا با یک دید باز برای ازدواج انتخاب کنید. این سوالات باعث می شوند که از تصمیم های احساسی به دور باشید و بتوانید با دید کاملا منطقی به آینده فکر کنید. موضوعاتی مختلفی وجود دارد که باید قبل از ازدواج از همسرتان بپرسید بنابراین بهتر است قبل از این که بخواهید جواب مثبت یا منفی بدهید در مورد سوال هایی که دارید کاملا فکر کنید.

 

منابع:

counselingcenter.org

 

Rate this post
دسته بندی : خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸