مشاوره پیش از ازدواج در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
مشاوره پیش از ازدواج در رشت

مشاوره قبل از ازدواج نوعی از مشاوره است که به زنان و مردان کمک می کند تا برای ازدواج آماده شوند. انجام مشاوره های قبل از ازدواج می تواند کمک زیادی به شما و همسر آینده تان بکند. برای افرادی که ساکن رشت هستند مشاوره پیش از ازدواج در رشت حتما یک موضوع اساسی است.

مشاوره قبل از ازدواج کمک می کند تا در مورد آینده و در مورد شخصیت همدیگر به یک شناخت بسیار خوب برسید و بنابراین زندگی آینده آسان تری در پیش خواهید داشت. این مشاوره ها باعث می شود تا متوجه شوید که آیا واقعا به درد همدیگر می خورید و آیا دوست دارید که زندگی مشترک تان را شروع کنید یا خیر.

در این مقاله می خواهیم مشاوره قبل از ازدواج را بررسی کنیم و بگوییم که مشاوره پیش از ازدواج در رشت مناسب چه ویژگی هایی دارد:

 

مشاور پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره قبل از ازدواج یک سری جلسات است که با حضور هر دوی زن و مرد و یا به صورت انفرادی برگزار می شود. در سالهای اخیر خوشبختانه مشاوره پیش از ازدواج گسترش زیادی پیدا کرده است و همه زوج هایی که می خواهند ازدواج کنند باید چند جلسه کلاس آموزشی را بگذرانند.

مشاوره پیش از ازدواج در رشت با انجام تست های مختلف و با استفاده از روش های کاملا علمی به شما کمک می کند تا بتوانید از همسر آینده تان شناخت پیدا کنید. این شناخت در مورد مسائل مختلف و  جنبه های مختلف شخصیتی همسر آینده شما به دست می آید و به شما کمک می کند تا راحت تر تصمیم بگیرید.

مشاور ازدواج به شما پیشنهاد نمی کند که ازدواج کنید یا ازدواج نکنید. بلکه به شما کمک می کند تا شناخت کافی از همسرتان پیدا کنید و در نهایت این خود شما هستید که تصمیم می گیرید که می خواهید با آینده تان چه کنید.

 

مشاوره قبل از ازدواج در چه زمینه هایی به ما کمک می کند؟

اگر به دنبال مناسب ترین مشاوره پیش از ازدواج در رشت باید در ابتدا بدانید که مشاوره قبل از ازدواج در مورد چه موضوعاتی انجام می شود و در چه زمینه هایی به ما کمک می کند. در ادامه چند مورد از مهم ترین موضوعاتی که مشاوره قبل از ازدواج آن ها را بررسی می کند را مرور می کنیم:

 

1- مسائل اقتصادی

در زندگی امروزه که بیشتر افراد با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، مسائل اقتصادی یکی از بزرگترین اولویت های هر ازدواج است. مشاوره پیش از ازدواج در رشت در طول جاسات به شما توصیه می کند تا از وضعیت اقتصادی خانواده های یکدیگر اطلاع کافی پیدا کنید و ببینید که آیا می توانید در آینده با این شرایط کنار بیایید؟

مسائل مالی و اقتصادی جزو مهم ترین دلایلی است که موجب جدایی و طلاق زن و مرد می شود. این مسئله دلایل مختلفی دارد. ممکن است مردی پیش از ازدواج در مورد وضعیت مالی خود یا خانواده اش دروغ گفته باشد و نتواند شرایطی که تعهد کرده را بعد از ازدواج ایجاد کند.

هم چنین گاهی اتفاق می افتد که بعضی خانم ها با این که از شرایط مالی شوهرشان آگاه شده اند و پذیرفته اند که با آن شرایط زندگی کنند، تصمیم به طلاق می گیرند. این تصمیم ممکن است به خاطر انتظارات بیجا یا مقایسه زندگی با زندگی دیگران و یا مقایسه با وضعیت قبل ازدواج باشد.

در چنین شرایطی بهترین توصیه که در مشاوره پیش از ازدواج در رشت این است که سعی کنید در ازدواج برای موردی اقدام کنید که از لحاظ شرایط مالی بهم دیگر شبیه باشید. این شبیه بودن باعث می شود که در آینده بتوانید با دشواری ها کنار بیایید.

مشاوره مسائل جنسی

2- مسائل جنسی

مسائل جنسی یکی از بزرگترین دغدغه ها و نگرانی های هر زن و مردی است که می خواهد ازدواج کند. حقیقتی که وجود دارد این است که ارضای میل جنسی یکی از اهداف اصلی ازدواج است. ارضای نیاز جنسی از طریق ازدواج مسئله ای است که در ادیان مختلف به آن اشاره شده است و پسندیده شمرده شده است.

مشاوره پیش از ازدواج در رشت به موضوع مسائل جنسی بیش از هر مسئله دیگری می پردازد و دلیل آن هم مشخص است. این که تعداد بسیار زیادی از طلاق ها و از هم پاشیدن های زندگی افراد متخنلف به خاطر مسائل جنسی بوده است.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله اهمیت جذابیت جنسی همسر را مطالعه کنید.

نارضایتی جنسی، مشکلات روانی ناشی از نداشتن رابطه جنسی و خیانت از جمله مهم ترین عواملی است که باعث طلاق می شود. بنابراین در مشاوره پیش از ازدواج در رشت ، مشاور روانشناس با هر دو نفر صحبت می کند و ازآن ها می خواهد تا خواسته هایشان از رابطه جنسی را برای همدیگر مشخص کنند.

این شناختی که زن و مرد از مزاج و دیدگاه های همدیگر نسبت به رابطه جنسی پیدا می کنند کمک می کند تا از مشکلات آینده جلوگیری شود. در واقع هر کس می داند که همسر آینده اش چه انتظاراتی از او به عنوان وظایف همسری دارد و سعی می کند انتخاب مناسبی برای ازدواج داشته باشد. ( Premarital Counseling )

 

3- روابط اجتماعی

روابط اجتماعی نیز یکی از عوال دیگری است که زندگی همه افراد را تحت الشعاع خودش قرار می دهد. رفت و آمد های خانوادگی همانگونه که یک عمل بسیار پسندیده است، می تواند آسیب های جدی را به زندگی افراد وارد کند.

بنابراین یکی از موضوعاتی که در مشاوره پیش از ازدواج در رشت و به طور کل در مشاوره های ازدواج مطرح می شود، سطح روابط اجتماعی بعد از ازدواج است. زن و مردی که می خواهند ازدواج کنند باید تصمیم بگیرند که دوست دارند پس از ازدواج چقدر با اطرافیان شان رابطه داشته باشند و دوست دارند این رابطه شان در چه حدی باشد.

رفت و آمد های بیش از حد با دوستان یا خانواده ممکن است در خانواده شما مشکلاتی ایجاد کند و آینده شما را بهم بریزد. بنابراین نکته بسیار مهمی در مشاوره پیش از ازدواج در رشت به آن اشاره می شود این است که نباید انتظار داشته باشید که رابطه تان با دوستان تان، پس از ازدواج به مانند گذشته خواهد بود.

به هر ترتیب شما وارد یک مرحله دیگر از زندگی شده اید و تعهدهای جدیدی دارید بنابراین نباید مثل گذشته رفتار کنید. در مقابل، همسرتان هم متوجه خواهد شد که باید رفت و آمد هایش را با دوستان و خانواده اصلاح کند.

روابط اجتماعی

4- تصمیم های زندگی

برای زندگی مشترک تصمیم های مختلفی وجود دارد که به توافق هر دو طرف نیاز دارد و زن و مرد هر دو باید نظرشان را ابراز کنند. تصمیم هایی مانند محل زندگی، تعداد فرزندان، شاغل بودن یا نبودن خانم، تصمیم هایی هستند که به هفکری زن و مرد نیاز دارند.

نداشتن تعامل و توافق بر روی این موضوع ها باعث می شود که آینده زندگی مشترک تحت تاثیر قرار بگیرد و زن و مرد به مشکل بر بخورند. بنابراین در مشاوره پیش از ازدواج در رشت بیان می شود که قبل از هر اقدامی در راستای ازدواج، بهتر است زن و مرد با همدیگر در مورد این مسائل صحبت کنند.

در نگاه اول شاید چنین صحبت هایی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد و تصور افراد این باشد که چنین جزئیاتی در زندگی آینده حل می شود. اما حقیقتی که باید بدانید این است که زیاد اتفاق می افتد که زندگی مشترک های زن و مرد جوان بر اثر این جزئیات بهم می ریزد.

شما باید در یک فضای کاملا منطقی و به دور از احساسات بتوانید با همدیگر صحبت کنید و خواسته های خودتان را مطرح کنید و خواسته های طرف مقابل را بشنوید. هر موضوعی که به ذهن تان می رسد را در حضور همسر آینده تان مطرح کنید و از او نظر بخواهید.

پیشنهاد می کنم برای آشنایی بهتر حتما مقاله بهترین مشاور ازدواج را مطالعه کنید.

 

جلسات مشاوره پیش از ازدواج چگونه است؟

یک سوال مهم دیگری که ممکن است برای افرادی که به دنبال مشاوره پیش از ازدواج در رشت هستند پیش بیاید این است که جلسات مشاوره چگونه است و چقدر طول می کشد. معمولا دوره های مشاوره پیش از ازدواج و آمادگی برای ازدواج کوتاه مدت است و در چند جلسه به سوال ها و ابهامات جواب داده می شود.

هم چنین جلسات ممکن است با حضور هر دو طرف و یا یکی از زن و مرد انجام شود. این جلسات باید در زمان مناسب انجام گیرد و شما اگر به دنبال این هستید که نتیجه مطلوبی بگیرید و آینده مناسبی در انتظارتان باشد، باید این جلسات روانشناسی را جدی بگیرید و با صبر و حوصله تصمیم گیری کنید.

بنابراین ضروری است بدانید که نقش یک مشاور خوب و باتجربه در یک ازدواج موفق بسیار زیاد است.

نتیجه گیری:

ازدواج یک تصمیم بسیار بزرگ در زندگی هر شخص است که بر آینده او تاثیر مستقیم می گذارد. بسیاری از افرادی که می خواهند ازدواج کنند، با این سوال مواجه می شوند که آیا کسی که قصد دارند با او ازدواج کنند، فرد مناسبی هست و آیا می توانند به او اعتماد کنند یا خیر.

استفاده از راهنمایی ها و اجرای مشاوره پیش از ازدواج در رشت به شما که ساکن رشت هستید کمک می کند تا از آسیب های احتمالی در امان باشید و زندگی خوبی را سپری کنید.

 

منابع:

www.goodtherapy.org

helpguide.org

Rate this post
دسته بندی : خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸