ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا چیست؟!

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا

اول از همه و قبل از رفتن سراغ اینکه ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا چه هستند، بیایید یک تعریف از اعتماد به نفس داشته باشیم. تعاریف زیادی برای اعتماد به نفس ارائه کرده‌اند اما تعریفی که مدنظر ما است، چنین است:

داشتن باورهای ذهنی درست نسبت به توانایی‌ها و مهارت های خودمان. یعنی باور کنیم که ما توانایی ها و مهارت های لازم برای انجام کاری را داریم.

ممکن است فردی هنگام رانندگی اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، اما همان شخص وقتی می‌خواهد در جمع صحبتی بکند، دچار استرس و اضطراب می‌شود.

پس این جمله که زیاد می‌شنویم “من اصلا اعتماد به نفس ندارم” درست نیست. امکان دارد که در زمینه ای دچار اعتماد به نفس بالایی باشیم و در زمینه ای دیگر دقیقاً برعکس آن باشیم.

پس می‌توان گفت به نوعی همه انسان‌ها در زمینه‌های نیاز به تقویت اعتماد به نفس دارند.

اما در این نوشته قرار است صرفا با اعتماد به نفس و ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا و همچنین با اعتماد به نفس پایین صحبت کنیم.

در نوشته بعدی مفصلا راهکارهایی را بیان می‌کنیم که از آنها میتوان برای بهبود اعتماد به نفس استفاه کرد.

ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا

ریشه اعتماد به نفس چیست؟

ریشه اعتماد به نفس، خیلی از موارد و اتفاقاتی می‌تواند باشد که در ادامه هم به آن ها خواهیم پرداخت. اما نکته مهمی که در اینجا می‌خواهم به شما بگویم، این است که ریشه اصلی اعتماد به نفس شما، در اشرف مخلوقات بودن شماست!

باید این را بدانید که در این دنیا فقط یک نفر مثل شما وجود دارد و آن، خود شما هستید.

کمی دقت کنید؛ یک اثر انگشت فقط مانند شما در این دنیا وجود دارد، یک نفر مانند شما رفتار می‌کند، والدین‌تان فقط یک فرزند مانند شما دارند، فرزندان‌تان فقط یک پدر یا مادر دارند و این فقط و فقط خود شما هستید.

شما یکه و بی‌همتا هستید. با همه نقاط قوت و ضعفی که دارید. و همین کافی است تا به خودتان ببالید!

در همین رابطه:

ترک عادت های بد با این روش‌های موثر

علائم کمبود اعتماد به نفس

افرادی که اعتماد به نفس ندارند و یا حداقل اعتماد به نفسشان پایین است، یک سری ویژگی ها و علائم مشترک دارند که باعث می‌شوند به این حال و روز بیفتند. برخی از این نشانه ها عبارتند از:

  • گوشه گیری و دوری کردن از جمع
  • با ترس و آرام حرف زدن
  • ترس از انتقاد کردن از دیگران
  • ترس از انجام دادن کارها
  • مقایسه کردن خود با افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند!

این موارد تنها برخی از علائم کمبود اعتماد به نفس هستند.

قطعاً افراد با اعتماد به نفس پایین ویژگی‌های بسیار زیاد و مهمی دارند، اما در اینجا سعی کردیم 5 مورد از مهم‌ترین‌های آنان را نام ببریم.

وقتی همه علائم آن را بدانید، می‌توانید به خودشناسی بهتر برسید و همین اتفاق، باعث خواهد شد بیشتر به فکر از بین بردن ضعف خود در اعتماد به نفس باشید.

آیا نشانه‌های دیگری هم به ذهنتان میرسد که بیان کنید؟ اگر بله لطفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید. حتما نتیجه برای شما و دیگر خوانندگانی که حس مشابه شما دارند جالب خواهد بود!

ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا

ویژگی های افراد با اعتماد به نفس بالا

حالا که علائم کمبود اعتماد به نفس را دانستیم، بد نیست نگاهی هم به ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا بیندازیم و ببینیم چرا بالا بودن اعتماد به نفس مهم است و همه در تلاش هستیم تا آن را در خود تقویت کنیم.

از ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا معمولاً می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • به خود مطمئن هستند.
  • ریسک پذیرند.
  • در زمان حال زندگی می‌کنند.
  • به دنبال یادگیری مطالب جدید هستند.
  • از دیگران به خوبی تعریف می‌کنند.
  • فردی کاریزماتیک هستند.
  • محبوب دیگران هستند

و بسیاری موارد دیگر!

باز هم از شما کمک می‌خواهیم. ویژگی‌های دیگری نیز در این افراد وجود دارد که توجه شما را جلب کرده باشد؟ یا بخواهید آن را در خود تقویت کنید و به دست بیاورید؟ قسمت “نظرات” منتظر دریافت دیدگاه‌های شماست.

ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا

بهترین روانشناس در رشت

اگر سراغ خواندن این مقاله آمدید می‌توان حدس زد که احتمالا مشکلی با اعتماد به نفس خود دارید. اگر اینگونه هست بدانید که شما تنها نیستید.

همانطور که قبل‌تر هم گفتیم، افراد می‌توانند در برخی از موارد اعتماد به نفس خوبی داشته باشند، در برخی قسمت‌ها احساس ضعف کنند و این نیاز را ببینند که ضعف را برطرف کنند و بهبود ببخشند.

تنها نکته مهم این است که این نیاز در شما به وجود آمده و شما می‌خواهید که اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید و به دنبال راهکارهای آن هستید.

برای این خودشناسی، نیاز به تغییر و اقدام برای آن به شما صمیمانه تبریک می‌گوییم. شما تا همینجا نیمی از مسیر را طی کرده‌اید.

در نوشته بعدی با عنوان “روش‌های افزایش اعتماد به نفس” همراهتان خواهیم بود تا با ارایه راهکارهای موثر، بتوانید نیمه دیگر مسیر را نیز طی کنید.

همچنین می‌توانید برای سرعت‌بخشیدن و هدایت درست‌تر در مسیر افزایش اعتماد به نفس و تیدیل شدن به فردی با ویژگی اعتماد به نفس بالا، از مشاوران و روانشناسان خوب مرکز مشاوره آرامش زندگی کمک بگیرید.

همکاران ما مشتاقانه شما را در این مسیر هدایت و همراهی خواهند کرد.

Rate this post
دسته بندی : مطالب عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸