تخیلات جنسی در زن و مرد

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
تخیلات جنسی در زن و مرد

داشتن تخیل جنسی به معنای وجود برخی باور ها و احساست منفی یا مثبت زن یا مرد نسبت به انجام رابطه و فعالیت جنسی است و این مساله غالبا نیز بر مبنای میزان کشش و جذابیت زوجین یا اشخاص نسبت به شریک جنسی شان مشخص می گردد. تخیلات جنسی در زن و مرد

تخیلات و رویاهای جنسی به شما نشان خواهند داد که رابطه جنسی شما تا چه میزان رضایت بخش است و در واقع می توان گفت که نشان دهنده و ملاکی برای رضایت جنسی محسوب می گردد و نحوه رفتارشما در رابطه جنسی را معین می کند.

بهر حال می دانید که به لطف فضای مجازی در این بازه زمانی، مسایل جنسی کاملا باز شده است ولی باز هم درصد قابل توجهی از مردم نیز هستند که از رویا پردازی جنسی خود حتی در خوابشان نیز ناراحت هستند و برخی دیگر نیز در نقطه مقابل آنها هم به هیچ وجه از رویاهای جنسی خود ناراحت نیستند و  بلکه برای آنها لذت بخش و خوشایند است.

این نوع از رویاها موقعی در ذهن فرد ایجاد می شود که ذهن فرد دارای عملکردهای شدید و مداوم در این زمینه باشد. باید گفت که جای تعجبی هم نیست که بسیاری از رویاهای خواب های ما، خصوصا برای جوانان، دارای محتوایی جنسی است، بخاطر اینکه نیاز و خواسته جنسی انسان ها به عنوان  یکی از  نیرو مند ترین خواسته های ذاتی و دورنی است.

در واقع زمانی که خواسته انسان ها برای داشتن ارتباط جنسی شدت می گیرد، نمی توان در این موقعیت مانع از رویاها و تخیلات جنسی در خواب شد.

رویاهای جنسی  انسان ها به طور ناخود آگاه  توسط ذهن سانسور می شوند:

بخشی از مغز انسان به طور کلی در جایگاه سانسور کننده عمل می کند و به نوعی سانسورچی ذهن محسوب می شود و کار این سانسور چی ذهن این است که تمایلات و تخیلات جنسی ما را در خواب تغییر می دهد.

شخصی را در نظر بگیرید که به لحاظر اخلاقی و دینی افکار و باورهای سخت گیرانه ای دارد؛ و با تکیه بر کمک سانسور چی ذهن اوست که این صحنه های سخت گیرانه را با سمبل ها و نشانه هایی زیبا جایگزین می کند.

در واقع به لحاظ روان کاوی می توان گفت که  فردی با داشتن روحیات جنسی  بسیار سختگیرانه، ممکن است در رویاهای جنسی خودش تمایل شدیدی به داشتن رابطه جنسی با زنی زیبا را داشته باشد.

توجه به تخیلات و رویاها در امور جنسی می تواند به عنوان  نگرشی مفید ، خلاقانه و رضایت بخش مطرح شود و باعث افزایش درک و فهم  ازخویشتن و شناخت واقعی نوع تمایلات جنسی شود.

اکثر رویاهای جنسی دارای حالت های طبیعی هستند و فقط در برخی ازموقعیت هاست  که ذهن شما درگیر رویاهایی می شود که ممکن است تصور کنید در زندگی واقعی هیچوقت آن را انجام نمی دهید.

به طور مثال وجود و تکرار برخی از رویاها مثل آمیزش جنسی با اشخاص محارم ، رابطه جنسی خشن یا تجاوز جنسی،  می تواند نشانه وجود موضوعی روانشناسانه مهم در پشت این داستان شما باشد.

داشتن تمایل جنسی زیاد، رویا پردازی جنسی ما را می سازد و آن را تکمیل می کند:

میل جنسی در انسان ها منجر به شکل گیری رویاها و ترجیحات جنسی می شود: به طور مثال می توان گفت که افرادی که به دنبال کسب لذت جنسی بیشتر در روابط جنسی هستند، طبیعتا به دنبال آن  نیز ریسک های خیلی بیشتری برای داشتن فعالیت های جنسی نیز انجام دهند.

به لحاظ روان کاوی نیز باید گفت،  کسانی که در  حین رابطه جنسی خود، رویاهای جنسی خود را وارد می کنند و مرور می کنند، هم فعالیت جنسی لذت بخش تری دارند و هم اوج لذت جنسی را راحت تر و بهتر از دیگران تجربه می کنند.

البته باید اشاره کرد که توجه زنان و مردان در رویاهای و تصورات جنسی خود به سمت تصاویر ذهنی است که می بینند.  در واقع مردان عمدتا تصاویر مربوط به فیلم های پورنو در رابطه با زنان یا زنان دیگر در سطح جامعه را به عنوان تصور و فانتزی جنسی خود می بینند و از آن تصاویر نیز در رابطه جنسی با شریک جنسی در حین رابطه استفاده می کنند تا لذت بیشتری را تجربه کنند و نوعی تلاش می کنند تا همان حسی که در حین نگاه به آن تصویر یا فیلم داشته اند را تجربه کنند.

تصورات و فانتزی های جنسی زنان متفاوت با مردان است، در واقع زنان در رابطه جنسی با خمسر یا شریک جنسی خود، به اولین عاملی که به آن توجه می کنند توجه به احساسات حاکم بر رابطه در آن موقعیت است، یعنی زنان احساسات خود نسبت به تصاویر و شریک جنسی را در ذهن  خودشان مرور می کنند.

کسانی هم که مجرد هستند و تمایل به رضایت جنسی در سطح بالایی را دارند نیز بایستی به سبک های دلبستگی خودشان ، تصورات جنسی و تمایلاتشان به طور کلی در دوران کودکی آنها توجه کرد. بخاطر اینکه وجود این فانتزی های جنسی و یا نیازهای عاطفی بر نوع رابطه با شریک جنسی واعتماد به نفس او برای برقراری رابطه جنسی تاثیر  زیادی دارد.

در پایان نیز میتوان گفت که صحبت کردن راجع به نوع دلبستگی های زوجین و تصورات مربوط به امور جنسی آنها و پیدا کردن روش های مفید در این زمینه می توانند صمیمیت جتسی را در بین زوجین به شدت افزایش دهد.

در صورت نیاز به کسب مشاوره در این زمینه می توانید با روانشناسان مرکز آرامش زندگی در تماس باشید. تخیلات جنسی در زن و مرد

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : مجله روانشناسی آرامش زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸