راهکارهایی برای افزایش انرژی ذهنی

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
افزایش انرژی ذهنی

در حالی که مدتهاست که انرژی جسمی کاملاً مشخص و قابل اندازه گیری است، دانشمندان اخیراً روی انرژی ذهنی تمرکز کرده اند. انرژی ذهنی یک منبع انسانی است که گاهی اوقات به دنبال کمک است. در این نوشته از مجله روانشناسی آرامش زندگی به شما میگوییم که چطور به افزایش انرژی ذهنی خود بپردازید.

تعریف انرژی را از فیزیک دبیرستان به خاطر دارید؟ توانایی انجام کار. وقتی مردم در مورد سطح انرژی خود صحبت می کنند، این همان معنای آن است. اجازه بدهید مثالی بزنیم.

اگر به دوست خود بگویید که هنگام دویدن یا هنگام گوش دادن به یک آهنگ انرژی فوق العاده دریافت کرده اید، آنچه در واقع می گویید این است که بعد از مدت زمان معینی، ظرفیت شما برای کار بیشتر افزایش یافته است.

وقتی پر از انرژی هستید زندگی راحتتر و انگیزه بیشتری دارید.

سلامت عمومی، وضعیت خواب، تغذیه و دارو، همه اینها بر انرژی ذهنی تأثیر می گذارند.

در حالی که مدتهاست که انرژی جسمی کاملاً مشخص و قابل اندازه گیری است، دانشمندان اخیراً روی انرژی ذهنی تمرکز کرده اند.

در گزارش گیری در علوم مغز و اعصاب تغذیه ای، پاتریک جی اوکانر از دانشگاه جورجیا و همکارانش سه جنبه متمایز از انرژی ذهنی را شناسایی کردند:

  • شناخت یا توجه و هوشیاری مداوم، زمان انتخاب-واکنش
  • انگیزه یا عزم برای انجام کار ذهنی و اشتیاق به آن
  • خلق و خو یا احساس داشتن توانایی برای تکمیل فعالیتهای ذهنی و جسمی و یا عدم وجود احساس خستگی

سه عنصر انرژی ذهنی با آزمون های شناختی اندازه گیری می شود.

بهترین روانشناس رشت

افزایش انرژی ذهنی

مقیاس های آنالوگ بصری، که اغلب برای سنجش شدت حالات استفاده می شود؛ و حتی گاهی اسکن مغز مقیاس های آنالوگ بصری به تعریف ویژگی های ذهنی به عنوان حالت های خلقی شرکت کنندگان در مطالعه می پردازند.

محققان همچنین برای ارزیابی هوشیاری و خستگی، زمان واکنش و دقت عملکرد را در کارهای شناختی اندازه گیری می کنند.

انرژی ذهنی به خودی خود مهم است، اما مطالعات نشان می دهد که این انرژی نیز باعث تحریک انرژی جسمی میشود و به تلاش برای انجام کارهای بدنی دامن می زند.

شاید برایتان این سوال ایجاد شده باشد، حالا که انقدر انرژی ذهن اهمیت دارد پس چگونه میتوان باعث افزایش انرژی ذهنی شد.

شواهدی وجود دارد که مصرف برخی از مواد طبیعی می تواند سطح انرژی ذهنی فرد را افزایش دهد. به حسی که از خوردن  کافئین می گیرید فکر کنید. عواملی که می توانند انرژی ذهنی را تقویت کنند بسیار فراتر از کافئین هستند.

از آنجا که انتقال دهنده عصبی دوپامین با انگیزه پاداش در ارتباط است، مردم اغلب وقتی که به فکر افزایش انگیزه و سطح انرژی از نظر دارویی هستند به داروهای تقویت کننده دوپامین فکر می کنند.

به عنوان مثال، کافئین یک داروی دوپامینرژیک است. بهترین روانشناس رشت

بسیاری از محرک هایی که مردم برای افزایش انرژی مصرف می کنند در اکثر کشورها غیرقانونی است، اما این امر باعث نمی شود کاربران از این داروها کمتر استفاده کنند.

یک نظرسنجی در سال 2016 از دانشجویان دانشگاه آکسفورد نشان داد که 15.6 درصد برای بهبود عملکرد تحصیلی خود در آن سال داروهای غیرقانونی مصرف کرده اند.

به نظر می رسد مودافينيل و محرک های دیگر باعث افزایش سطح انرژی و انگیزه در روز مصرف می شوند.

یک مطالعه نشان داد که افراد سالم که 300 میلی گرم مودافینیل مصرف می کنند، در مقایسه با افراد سالم که دارونما دریافت کرده اند، هوشیاری و انگیزه و خستگی کمتری را تجربه کرده اند – هر سه جنبه انرژی ذهنی.

بسیاری از داروهای محرک با عوارض جانبی بالقوه روانشناختی همراه هستند که از نظر علمی به خوبی قابل درک نیستند. به عنوان مثال، به نظر می رسد مودافینیل اعتماد به نفس بیش از حد را در عملکرد شناختی خود در شرایط کم خوابی ایجاد می کند.

اگرچه این داروها ممکن است مفید و بی خطر باشند، اما در مورد اثرات روانشناختی طولانی مدت دلایل علمی کافی برای توصیه استفاده از آنها وجود ندارد.

نوشته‌های مجله روانشناسی آرامش زندگی که شاید دوست داشته باشید:

 

 

 

اما آیا فقط از طریق این روش هایی که ایمن نیستند میتوان انرژی ذهنی را افزایش داد؟ خوشبختانه خیر! در ادامه این نوشته از مجله روانشناسی آرامش زندگی راهکارهایی را به شما ارایه میکنیم که توسط آنها بتوانید بدون نگرانی ذهن خود را پرانرژی کنید!

اگرچه کاملا غیرقابل اطمینان است، اما برخی شواهد نشان می دهد که موادی که به طور طبیعی در غذاها و بدن انسان وجود دارند از داروهای ساخته شده توسط انسان ایمن تر هستند.

از آنجا که موادی که همزمان با آنها تکامل یافته ایم احتمالاً توسط سیستم ما به خوبی کنترل می شوند، وقتی به صورت مکمل مصرف شوند، می توانند سطح انرژی را افزایش دهند.

کوآنزیم Q10 (COQ10)

یک آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در بدن انسان و در بسیاری از غذاها وجود دارد.

این ماده در تولید انرژی سلولی و دفاع آنتی اکسیدانی از بافت نقش دارد. مطالعات نشان می دهد که به ویژه از قلب و عروق محافظت می کند.

CoQ10 به طور طبیعی در انواع مختلف وجود دارد، وبی کینول مطالعه شده ترین شکل از این ماده ارگونیک است که به راحتی جذب می شود.

ویتامین B12

ویتامین B12 یا کوبالامین از بین تمام عناصر ریز مغذی تأمین شده توسط غذا، یکی از مهمترین آنها برای عملکرد مغز است.

برای جلوگیری از کمبود آن در بدن فقط مقدار کمی لازم است، اما گیاهخواران در معرض خطر ویژه ای هستند. افراد مسن نیز چنین هستند، زیرا مصرف و جذب، اغلب با افزایش سن کاهش می یابد.

مطالعات نشان می دهد که حتی در حضور سطح “طبیعی” خون، نقص های عصبی نیز می تواند رخ دهد.

چندین تحقیق گسترده نشان می دهد که حدود 3 درصد از جمعیت در کشورهای پیشرفته کمبود ویتامین B12 دارند. حتی مقادیر کم طبیعی ویتامین B12 خطر نقص شناختی، خستگی ذهنی، نوروپاتی و کم خونی را در افراد مسن افزایش می دهد.

CoQ10 و ویتامین B12 می توانند به افراد کمک کنند تا با خیال راحت سطح بالای انرژی خود را در طول روز کاری حفظ کنند.

ویتامین B12 مزایای خود را در درجه اول به کسانی می دهد که کم یا صریحاً کمبود ویتامین دارند.

افزایش انرژی ذهنی

راهکارهای افزایش انرژی ذهنی

بهترین مشاور رشت

به طور خلاصه برای افزایش انرژی ذهنی

  • هرچند جنبه روحی و روانی انرژی ذهنی دست نیافتنی به نظر برسد، محققان دریافتند که دارای ارزش اقتصادی واقعی است – زمینه ساز بهره وری کار است.
  • کافئین متداول ترین انرژی دهنده ذهنی در جهان است. بهترین مشاور رشت
  • کافئین فعالیت گیرنده دوپامین را در مغز انسان افزایش می دهد. افزایش سیگنالینگ دوپامین باعث افزایش هوشیاری می شود.
  • از هر 10 نفری که از مکمل های غذایی استفاده می کنند، سه نفر این کار را برای افزایش انرژی ذهنی انجام می دهند.
  • کوآنزیم Q10 فعالیت سیستم عصبی خودمختار را افزایش می دهد.
  • تقریباً 15 درصد دانشجویان دانشگاه ایالات متحده برای تقویت انرژی ذهنی هنگام آماده شدن برای امتحانات ، “داروهای مطالعه” مانند آمفتامین را مصرف می كنند که بعدها دچار عوارض ناشی از مصرف نابجای آنها خواهند شد.
  • ویتامین B12 که توسط باکتری ایجاد شده است، فقط در محصولات حیوانی موجود است.
  • ویتامین B12 به تنهایی عمل نمی کند. شواهد نشان می دهد که برای تأمین عملکرد مطلوب مغز، به میزان کافی از ویتامین های گروه B نیاز است. بهترین مشاور رشت

 

این نوشته از سایت سایکولوژی تودی برای مجله روانشناسی آرامش زندگی ترجمه شده است

 

Rate this post
دسته بندی : مجله روانشناسی آرامش زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸