مشاوره زناشویی در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
مشاوره زناشویی در رشت

پیش از آنکه بخواهیم در مورد مشاوره زناشویی در رشت مطلب آوریم بهتر است که در مورد مشاوره زناشویی و علت وجوب و مزایای آن مطلب آوریم و سپس به مسئله مشاوره زناشویی در رشت بپردازیم.

 

خدمات مشاوره زناشویی در رشت

مشاوره زناشویی یکی از پر کاربردترین و پر مراجعه ترین شاخه های موجود در علم روان شناسی و مشاوره می باشد که همه ساله عده زیادی از مردم آگاه و فهیم به دنبال دریافت نوبت از مشاوره به منظور بهبود روابط و در نتیجه آن بهبود زندگی و سلامت روان خود هستند این نوع مشاوره  را می توان به دو قسمت و مرحله تقسیم نمود و دایره اختیارات مشاور زناشویی را در این دو مرحله مشخص کرد (البته که این دو مرحله توان محدود کردن اختیارات مشاور را ندارد و ممکن است بر اساس شرایط مراجع این دایره اختیارات متغیر باشد و دست‌خوش تغییر گردد).

  • مشاوره های زناشویی برای پیش از ازدواج
  • مشاوره های زناشویی برای پس از ازدواج

مشاوره زناشویی در پیش از ازدواج می تواند افراد را در این مورد راهنمایی نماید که آیا افراد برای یک دیگر مناسب هستند یا خیر و یا با تغییر دادن چه رفتاری می توانند زندگی بهتری را تجربه نمایند. اما بر خلاف باور عموم جامعه مشاوره های زناشویی تنها برای پیش از ازدواج نمی باشد و افراد باید پس از پیوند ازدواج و رسمی شدن و ابدی بودن نیز به مشاور زناشویی مراجعه نمایند و مشاوره را در یافت کنند ، لازم به ذکر است که باز هم بر خلاف باور عموم جامعه مشاوره زناشویی تنها برای افرادی نیست که با همسر خود مشکل و یا اختلافی دارند ، بلکه دریافت مشاوره از مشاور زناشویی می تواند نوعی پیشگیری از به وجود آمدن مشکلاتی این چنینی باشد و افراد را هرگز نیازمند مراجعه به مشاوره طلاق نگرداند. مشاوره زناشویی از اولین مرحله تشکیل خانواده تا آخرین مرحله آن همراه افراد هست و خواهد ماند ، افراد حتی با وجودِ داشتن فرزند نیز باید همراه همسر خود به مشاوره زناشویی رفته و به مشاور مراجعه نمایند. حتی در بین مشاوران نیز چنین رواج دارد که به افرادی که دارای فرزند اند بیش از پیش پیشنهاد دریافت چنین مشاوره هایی داده می شود.

حال در برخی موارد افراد با وجود اختلاف و مشکل به مشاوره زناشویی رفته و خود را زیر نظر مشاور قرار می دهند.

حال فرصت آن است که به برخی از موضوعاتی بپردازیم که در دایره تخصصی مشاوران زناشویی قرار دارد و افراد می توانند به این دلایل به وی مراجعه نمایند :

  1. مشکلات عاطفی
  2. مشکلات جنسی
  3.  مشکلات مشاجره ای و دعواهای لفظی
  4. عدم تفاهم و وجود اختلاف بین زوج
  5. افسردگی به دلایل زناشویی

حال به بررسی هر کدام از موارد ذکر شده پرداخت خواهد شد تا افراد بتوانند با دیدی باز و ذهنی آگاه به مشاور زناشویی مراجعه نمایند و خود را تحت نظر وی قرار دهند.

مشاوره زناشویی در رشت

مشکلات عاطفی

در بسیاری از موارد مشکلات عاطفی به دلیل تفاوت های فردی به وجود آمده و افراد با سوء برداشت های خود فرد مقابل را بی احساس دانسته و یا احساس می کنند که علاقه وی نسبت به آنان کم و یا حتی از بین رفته است ، مشاور می تواند با ریشه یابی های موجود مشخص نماید که این مسئله حقیقت دارد و یا خیر و در صورتی که چنین نبود و یکی از افراد درونگرا بوده و یا توان ابراز احساسات را نداشته باشد سعی در راهنمایی و افزایش توان ابراز احساسات را دارد.

مشکلات جنسی

مشکلات جنسی می توانند باعث بروز مشکلاتی افزون شده افراد را به دیگر اختلافات بکشانند چرا که رفع نیاز جنسی در ازدواج از اولویت های افراد محسوب می شود (که عموما و مشخصا نباید چنین باشد) و در صورتی که تامین نگردد منجر به بهانه تراشی و بهانه جویی شده و امکان مدارا در دیگر مسائل را از افراد می گیرد. تعداد بسیاری از طلاق ها امروزه به دلیل عدم رضایت از روابط جنسی با افراد می باشد.

مشکلات مشاجره ای و دعواهای لفظی

افراد در صورتی که اختلافات میانشان به عبارتی بالا گرفته و توان حل آن را میان خود نداشته باشند دچار دعواهای لفظی شده و بحث هایشان به طول می انجامد در بیشتر موارد نیز زوج های فرزند دار بی توجه به اثرات این گونه مشاجره ها بر ذهن کودک خود این اختلافات را در حضور او به روی یک دیگر آورده و دعوا را ادامه می دهند.

عدم تفاهم و وجود اختلاف بین زوج

در برخی موارد عدم تفاهم تنها در مسائل جزئی نظیر غذا و رنگ مورد علاقه و … به چشم می خورد اما در برخی موارد افراد به طور کل هیچ تفاهمی با یکدیگر نداشته و نمی توانند از آن تفاوت ها چشم پوشی نمایند ، در چنین شرایطی نیز مشاور زناشویی می تواند به کمک افراد آمده و مشکلات آنان را تا حد زیادی حل نماید.

افسردگی به دلایل زناشویی

افسردگی به دلایل متعددی به وجود آمده و یکی از این دلایل می تواند بروز مشکل در زندگی زناشویی باشد افراد می توانند در ابتدا به تنهایی و سپس با همسر و پارتنر خود به مشاور مراجعه کرده و دست بر اصلاح مشکلات به وجود آمده در زندگی خود زنند و …

چرا مشاوره زناشویی ؟

خانواده نخستین و مهم ترین محیط اجتماعی افرادی است که اجتماعی زاده می شود (همه انسان ها) در نتیجه سنگ بنای هر آنچه در آینده قرار است برای فردی صورت پذیرد در خانواده شکل می گیرد ، حال اگر این خانواده سالم نبوده و افراد در محیطی مسموم در حال گذراندن زندگی خود باشند ، امکان این را ندارند که در دیگر محیط های زندگی خود آرامش داشته و توان حل و رفع مشکلات را در خارج از آن محیط دارا باشند. مشخصا افراد زیادی در زندگی هر فردی وجود دارند که به دلیل مشکلات زندگی دچار مشکلاتی دیگر نیز هستند. مشکلاتی نظیرِ: افت تحصیلی و ناتوانی در تمرکز به منظور درک مطالب ، افت در شغل و ناتوانی در تمرکز جهت ارائه دادن کار با کیفیتی مطلوب و حتی مشکل در گذراندن روزمره ای که شامل خوردن و خوابیدن و چنین مسائل بدیهی می باشد. در نتیجه می توان با مشاهده موارد ذکر شده درک اهمیت کرد و مشاوره زناشویی را امری مهم و واجب دانست که هر فردی باید به محض قصد تشکیل خانواده و پس از تشکیل آن ، آن را دریافت نماید.

بدیهی است که مشاوره به صورت حضوری بیشترین تاثیر و بازدهی را در میان انواع مشاوره دارد ، در نتیجه افراد باید به دنبال بهترین دکتر روانشناس و به دنبال مطبی خوب گشته و با توجه به محیط زندگی و شهر سکونت خود برترین انتخاب را نماید ، در اینجا پیشنهادی است برای افرادی که در شهر رشت زندگی کرده و به دنبال دریافت مشاوره زناشویی در رشت می باشند که از هر نظری بتواند آنان را تامین کرده و انتظاراتشان از یک مشاوره خوب را بر طرف نماید.

آرامش زندگی واقع در رشت زیبا ، با کادری مجرب ، با تجربه و کار کشته ی خود می تواند با دادن مشاوره های زناشویی مناسب افراد را در ساخت زندگی سالم و نیز هم نگهداری و دوام آن یاری نماید.

 

امید است که این مقاله آن چه مورد نیاز شما در ارتباط با مشکلات و مشاوره زناشویی بوده است را در اختیارتان قرار داده باشد. موفق و بر قرار باشید ، آرامش در زندگی تان جاری.

 

Rate this post
دسته بندی : روابط،خانواده و ازدواج

آیا مشاوره زناشویی همیشه مشکلات را حل می نماید ؟

نمی توان لفظ همیشه را به کار برد چرا که انسان ها متفاوت اند و مراجع ها با یکدیگر تفاوت دارند اما درصد بسیار بالایی از مراجعان می توانند مشکلات خود را حل کنند .

آیا در رشت مشاوره زناشویی وجود دارد ؟

بله !
افراد ساکن رشت می توانند با مراجعه کردن به آرامش زندگی واقع در رشت مشکلات خود را در میان گذاشته و آرامش را به زندگی خود بازگردانند

اهمیت مشاوره زناشویی در چیست ؟

خانواده مکانی است که آرامش از آن آغاز و در آن ادامه پیدا می کند . در صورتی که مشکلاتی در آن وجود داشته فرد در دیگر مراحل زندگی نیز به مشکل بر می خورد در نتیجه بهتر است که مشاوره صورت پذیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸