مشاور طلاق در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
مشاور طلاق در رشت

همه افراد ممکن است زمانی که تصمیم به طلاق می گیرند، به مشاوره نیاز پیدا کنند. مشاور طلاق در رشت به شما کمک می کند تا یک تصمیم منطقی برای ادامه زندگی تان بگیرید. مشاور طلاق با بررسی شرایط شما به شما توصیه می کند که به زندگی تان ادامه دهید یا آن را خاتمه دهید.

مشاور طلاق در رشت مهارت های جدیدی به شما یاد می دهد که با کمک آن ها می توانید زندگی جدیدی را شروع کنید. مشاوره طلاق و صحبت هایی که مشاور انجام می دهد می تواند باعث شود که کسانی که تازه جدا شده اند احساس ضعف نکنند. این جلوگیری از احساس ضعف در آینده بسیار کمک کننده خواهد بود.

در این مقاله می خواهیم به موضوع مشاور طلاق در رشت و ویژگی ها مزایای آن بپردازیم:

 

چرا به مشاور طلاق نیاز داریم؟

اولین سوالی که کسانی که جدا شده اند می پرسند این است که مشاور طلاق چه کاری برای ما انجام می دهد و چرا باید به او مراجعه کنیم؟ چرا بیشتر افرادی که می شناسیم بعد از این که از همسرشان جدا می شوند، به راهنمایی ها مشاور نیاز پیدا می کنند؟

زمانی که یک ازدواج خاتمه پیدا می کند، پذیرش این موضوع برای هر دو طرف سخت است. این سخت بودن ممکن است آسیب های جدی روحی و یا حتی جسمی به مرد و زن وارد کند. طلاق وضعیت روحی، روانی و اقتصادی هر دو طرف را تحت تاثیر خودش قرار می دهد. برای کنار آمدن با این مشکلات، زن و مرد نیاز دارند که پس از جدا شدن و شروع زندگی مجردی به مشاور مراجعه کنند. مشاور طلاق در رشت کمک می کند تا قدم به قدم بتوانید از پس مشکلات  بر بیایید. ( Why Should You See A Divorce Therapist )

 

بعد از طلاق چه مشکلاتی پیش می آید؟

طلاق یک چالش بسیار بزرگ روحی و عاطفی است. زن و مردی که از همدیگر طلاق می گیرند مدتی را با هم زندگی کرده اند و با هم رابطه داشته اند. بنابراین این جدا شدن موجب می شود که هر کدام از نظر روحی آسیب ببینند.

اضطراب، نگرانی، ترس های مرضی، بدبینی، توهم، هذیان و افسردگی از جمله مهم ترین مشکلات روحی است که ممکن است برای زن و مردی که طلاق گرفته اند به وجود بیاید. مشاور طلاق در رشت با بررسی شرایط کمک می کند تا بتوانند این مشکلات را حل کنند.

از بین مشکلات گفته شده، افسردگی شایع ترین مشکلی است که در بین زوج هایی که طاق گرفته اند دیده می شود. افسردگی های دوره ای و یا افسردگی اساسی ممکن است به دنبال طلاق اتفاق بیفتد. هم چنین ممکن است افرادی که قبلا دوره های افسردگی را تجربه کرده اند و تحت درمان قرار گرفته اند، با وارد شدن تنش دوباره دچار افسردگی مجدد شوند.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله مشاور افسردگی در رشت را مطالعه کنید.

 

در مشاوره طلاق چه نکاتی اهمیت دارد؟

طلاق گرفتن یک تصمیم بسیار سخت است. تقریبا همه کسانی که تجربه یک بار زندگی مشترک داشته اند، احتمالا با این حرف موافق هستند. ممکن است زن و شوهری به دلایل مشخص نتوانند با هم زندگی کنند. آن ها پس از اینکه از هم جدا می شوند، ممکن است احساس راحتی داشته باشند اما پس از یک مدت نسبتا کوتاه، احساسات بد به سراغ شان خواهد رفت.

برای یافتن مشاور طلاق در رشت باید در ابتدا بدانید که در طلاق چه نکاتی اهمیت دارد و باید به چه چیزهایی توجه کنیم:

 

1- فرزندان

فرزندان یکی از مهم ترین چالش های همه زن و مردهایی است که می خواهند از همدیگر جدا می شوند. در واقع بیشترین آسیب در طلاق به فرزندان می رسد و بنابراین به فرزندان باید بیش از پیش توجه شود و پدر و مادر باید بدانند که فرزندشان در عرض خطر هستند.

تعداد زیادی از نوجوانان و جوانانی که رفتارهای پر خطر مانند بی بند و باری جنسی، مصرف مواد مخدر، بزهکاری های اجتماعی و مشکلات این چنینی را تجربه می کنند، فرزندانی هستند که پدر و مادرشان از همدیگر جدا شده اند.

البته این مطلب به این معنا نیست که همه فرزندانی که پدر و مادرشان از هم طلاق گرفته اند، آینده بدی خواهند داشت. بلکه به این معناست که آن ها بیشتر از هم سن و سالهایشان در معرض خطر هستند و باید به فرزندان طلاق از نظر روحی توجه بیشتری شود.

مشاور طلاق در رشت با صحبت کردن به فرزندان کمک می کند تا بتوانند با مسئله جدا شدن پدر و مادرشان از یکدیگر کنار بیایند. معمولا فرزندانی که در سنین جوانی هستند خیلی راحت تر از کودکان با طلاق کنار می آیند. کودکان به دلیل این که روحیه بسیار آسیب پذیری دارند در معرض خطر همیشگی هستند و باید از نبود مشکلات روحی و روانی مطمئن شد.

فرزندان در طلاق

2- مشاور مناسب

نکته بسیار مهم دیگر در انتخاب مشاور طلاق در رشت که مشاور طلاق باید کاملا مناسب باشد و صلاحیت انجام این کار را داشته باشد. متاسفانه یکی از اتفاقاتی که در زندگی های جامعه ما می افتد دخالت های بیجای اطرافیان است. این دخالت های بیجا هم باعث فروپاشی زندگی ها می شود . هم مسئله طلاق را جدی تر و آسیب زا تر می کند.

برای پیدا کردن مشاور طلاق در رشت باید بدانید که مشاور طلاق باید کسی باشد که در زمینه روانشناسی یا مشاوره تحصیلات داشته باشد تا بتواند به شما کمک کند. اگر کسی که به عنوان مشاور طلاق در رشت به او مراجعه می کنید، تحصیلات کافی نداشته باشد یا از دانش مناسب برای راهنمایی برخوردار نباشد، شما با مشکلات جدی تری مواجه خواهید شد.

بنابراین نکته ای که باید بدانید این است که داشتن یک مشاور مناسب در رشت برای آماده شدن برای طلاق یک امر بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

 

بعد از طلاق چه کارهایی انجام دهیم؟

1- مراجعه به مشاور

معمولا پروسه طلاق در کشور ما یک پروسه بسیار وقت گیر است و ممکن است ماه ها طول بکشد تا دو نفر بتوانند از هم جدا شوند. در چنین شرایطی هم زن و هم مرد با استرس زیادی مواجه برای هر دو طرف خواهد داشت.

در این دوره که زن و مرد می خواهند از همدیگر جدا شوند، عوامل زیادی ممکن است شرایط را برای زن و مرد سخت کند. زن و مرد در این شرایط باید متوجه باشند که برای به پایان بردن زندگی مشترک شان به صبوری نیاز دارند. معمولا پروسه قانونی طلاق به دلیل مسائل مختلف طول می کشد. در این شرایط روحیه زن و مرد روز به روز تضعیف می شود. مشاور طلاق در رشت در این روزها به کمک زن و مرد می آید.

مشاور طلاق، پس از اینکه طلاق گرفتید به شما می گوید که زندگی تمام نشده است و علی رغم سختی هایی که متحمل شده اید، زندگی ادامه دارد. حقیقت موضوع هم چیزی جز این نیست. شما به عنوان کسی که طلاق گرفته است باید بدایند که حتما دلایل شخصی مشخصی داشته اید که شما را مجاب کرده است از همسرتان جدا شوید. بنابراین لازم است به این طلاق به چشم یک تجربه نگاه کنید و زندگی را ادامه دهید.

 

2- پیدا کردن یک دوست قابل اعتماد

داشتن یک دوست صمیمی و قابل اعتماد می تواند کمک بزرگی به شما برای کنار آمدن با طلاق بکند. واقعیتی که وجود دارد این است شما دوران سختی را در پیش دارید. بنابراین داشتن یک دوست صمیمی کمک بسیار زیادی به شما می کند.

مشاور طلاق در رشت به شما توصیه می کند که یک نفر قابل اعتماد برای درد دل کردن و هم چنین انجام کارهای شخصی تان پیدا کنید. ممکن است چند روز حال روحی مناسبی نداشته باشید و نیاز داشته باشید که یک نفر به شما برای اداره کردن زندگی یا نگهداری از فرزندتان کمک کند. این کار را دوست تان می تواند برای شما انجام دهد.

مشکلات طلاق

3- برای خودتان وقت بگذارید

مشاور طلاق در رشت به شما توصیه می کند که پس از طلاق کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. می توانید چند روز از شغل تان مرخصی بگیرید تا با خودتان تنها باشید. معمولا در چنین شرایطی افراد دوست دارند که فکر کنند و تنها باشند.

تماشای تلویزیون، سینما رفتن و خرید کردن و گردش در طبیعت می تواند به شما برای کاهش استرس تان کمک کند. بهتر است در این دوران از فعالیت هایی که نیاز به تمرکز بالای ذهنی دارند خودداری کنید. چرا که ممکن است با مشکل از نظر نداشتن تمرکز مواجه شوید و آینده شغلی تان به خطر بیفتد. می توانید با یک رفتار درست و به جا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

 

نتیجه گیری:

پیدا کردن یک مشاور طلاق در رشت که شرایط مناسبی داشته باشد یک دغدغه بسیار مهم برای افراد ساکن رشت است که می خواهند طلاق بگیرند. طلاق یک شرایط ویژه است که ممکن است برای همه افراد در طول زندگی مشترک شان ایجاد شود.

مشاور طلاق به شما کمک می کند تا درک بهتری از شرایط داشته باشید و بتوانید با جدایی و طلاق راحت تر کنار بیایید. در چنین شرایطی امکان دارد دچار استرس و نگرانی شوید و موضوعات مختلف نگران تان کند. مشاور طلاق با یک مشاوره مناسب کمک می کند تا از این چالش عبور کنید.

 

منابع:

www.regain.us

www.regain.us

5/5 - (5 امتیاز)
دسته بندی : خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸