۵ دلیل که خانم ها باید به خود افتخار کنند

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
افتخار خانم ها

آیا شما به عنوان یک زن به خودتان افتخار می‌کنید؟ اگر پاسخ شما بله است که با خواندن این نوشته احساس افتخار شما دو چندان خواهد شد. اما اگر از آن دسته دختران یا خانم‌هایی هستید که از جنسیت خود چندان رضایت ندارید، خواندن این نوشته و خواندن دلایلی که منجر به افتخار خانم ها به خود می شود، می‌تواند جنبه‌های زیبای زن بودن را به شما یادآوری کند که شاید مدتی بود از آن‌ها غافل بودید. از هر کدام از دو دسته بالا که هستید شما را به خواندن این نوشته از مجله روانشناسی آرامش زندگی دعوت می‌کنیم.

۱- شما توانایی انجام چند کار به طور همزمان را دارید

یعنی شما چندین کار را همزمان می‌توانید انجام دهید. گفته می شود زن‌ها از عهده هر کاری برمی‌آیند. می‌توانند یک سازمان را اداره کنند،یک دولت را بچرخانند یا بر دنیا حکومت کنند. و بطور همزمان، در خانه خودشان هم بالاترین بازده را داشته باشند. زن ‌ها بهتر از هر کس دیگری از نیاز های خانواده اشان باخبرند . و برآوردن آن نیازها ، اصلی ‌ترین اولویت زندگی خانم‌ ها است . ارتباط بین دو نیم‌کره مغز در زنان، حدود پانزده‌درصد، بیش‌تر از مردان است. به‌علاوه استقرار مراکز عواطف، گویایی و شنیداری برای زنان در دو نیم‌کره مغز، باعث شده که زنان هم‌زمان هم می‌توانند صحبت کنند و هم قادرند به صحبت‌های دیگران گوش فرادهند. احساس‌های خود را به‌راحتی نشان دهند و چند کار دیگر را هم‌زمان انجام دهند.

دلایل افتخار خانم ها

۲- شما مهربان تر هستید مطب دکتر نامدار

زن‌ها به‌طور طبیعی موجوداتی مهربان‌تر، دلسوزتر و صبورتر هستند. آن‌ها با دردها و ناراحتی‌های دیگران، به‌خوبی هم‌دردی کرده و برای آرام کردن دیگران تلاش می‌کنند. محور اصلی روحیات زن که او را از مرد متمایز می‌سازد، عاطفه و احساسات است. عاطفه و احساس، هرچند از ویژگی‌های مشترک زن و مرد است، اما نیرومندی آن در زن به‌حدی است که او را به‌کلی از مرد متمایز می‌سازد و سرچشمه بسیاری از ویژگی‌های فرعی او می‌شود. برخورداری از عواطف سرشار درونی، موجب لطافت روح زن و افزایش رقت قلب او را، در پی دارد. به همین علت، اثرپذیری زن از عوامل محرک احساس، بسیار بیشتر از مرد است.

همچنین بخوانید:

۵ موضوعی که مردان کمتر از آن حرف می‌زنند

۳- شما توانایی زندگی بخشیدن به یک انسان دیگر را دارید

زن‌ها توانایی بی‌نظیری دارند که آن، به دنیا آوردن یک انسان دیگر است. انسانی که بیشتر از هرکس از او مراقبت خواهند کرد، برایش فداکاری‌ها خواهند کرد و به او عشق خواهند داد. فرزند؛ بخشی از وجود آن‌ها و درواقع مهم‌ترین بخش آن خواهد شد و هرکاری برای خوشبختی او انجام خواهند داد. با وجود این دلایل افتخار خانم ها به خود امری کاملا طبیعی ست!

دلایل افتخار خانم ها به خود

۴- شما احساساتی قوی تر دارید بهترین مشاور رشت

زن‌ها در مقایسه با مردها، احساساتی قوی‌تر دارند. شاید از خود بپرسید قوی تر بودن احساسات چه ربطی به افتخار خانم ها به خود دارد؟ خانم ها از سنین بسیار کم با مشکلات درونی و بیرونی بسیاری مواجه می‌شوند که باعث قوی‌تر شدن آن‌ها می‌شود. این توانایی به آن‌ها قدرت می‌دهد تا بتوانند با هر مشکلی روبه‌رو شوند. خانم‌ها علائم شنیداری، دیداری، کلامی و غیرکلامی را به‌سرعت می‌گیرند و هماهنگی یا عدم هماهنگی بین آن‌ها را به‌راحتی در افراد تشخیص می‌دهند. در نتیجه در گفت‌وگوهای رودر‌رو، با توجه به اینکه مغز زن، صداها را به‌سرعت تفکیک و طبقه‌بندی می‌کند و حرکت‌های بدن و ایما‌ و اشاره طرف مقابل را زیرنظر می‌گیرد؛ هماهنگی یا ناهماهنگی بین گفتار و نشانه‌های دیداری و غیرکلامی نهفته در کلام را به‌راحتی تشخیص می‌دهد و می‌فهمد که شوهر یا طرف مقابل، به او راست یا دروغ می‌گوید! به‌طور کلی زنان، پیام‌های نامحسوس را قوی‌تر از آقایان می‌گیرند و به نکات ناگفته، بهتر پی می‌برند. به‌عنوان مثال وقتی مردی از همسر و فرزندی از مادر، چیزی را مخفی کند، همسر یا مادر به‌راحتی می‌فهمد که اتفاقی افتاده است. به عبارتی حس ششم در زنان، قوی‌تر از مردان است.

افتخار خانم ها به خود

چند توصیه به آقایان! مجله روانشناسی آرامش زندگی

به همسرتان دروغ نگویید تا راز و دروغتان فاش نشود. چرا که برای پنهان کردن دروغ، از چهره بیش از سایر قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. هرکسی به‌صورت ناخودآگاه از تبسم ، سر تکان دادن ، حالت‌های چشم و چشمک زدن ، برای اختفای دروغ استفاده می‌کند. عدم هماهنگی بین حرکت‌های بدن، نشانه‌های صورت و تُن صدا، این پنهان‌کاری را آشکار می‌کند. خانم‌ها با توجه به نوع روابط زوج‌های دیگر، تغییرهای جسمی و روانی آنان، به‌راحتی پی می‌برند که کدام‌یک از آنان با هم صمیمی هستند،کدام‌یک از هم خشمگین و ناراحت هستند، کدام‌یک تظاهر به دوستی و صمیمیت می‌کنند، کدام‌یک حسود هستند، کدام‌یک برتری‌جو هستند و…

به‌طور کلی خانم‌ها از طریق احساس قوی خود، دگرگونی یا تغییرها را در دیگران به‌سرعت متوجه می‌شوند. در حالیکه مردان در هنگام گوش دادن، خونسرد بوده و سعی دارند بر اوضاع مسلط باشند و چهره‌شان دچار تغییر نشود. در این حالت حتی ممکن است، مردان بی‌احساس جلوه کنند.

۵- کارآیی شما بالاتر است روانشناس خوب رشت

دنیای مردانه‌ای است، اما همان‌طور که می‌بینید خانم‌ها، همه تلاششان را به‌کار بسته‌اند تا در جامعه، اجتماع و خانه کارایی بالاتری از خود نشان دهند. زن‌ها می‌توانند از عهده هرکاری برآیند. به‌نظر می‌رسد این اعتقاد، باید مانند یک میراث از مادران به دختران انتقال یابد. ما زنان، باید به این نکته پی ببریم که خود مسئول زندگی خویش هستیم و می‌توانیم به بهترین صورت ممکن از زندگی خود بهره ببریم. حتی زمانی که به بهترین نحو ممکن به مسئولیت‌های زندگی بپردازیم، می‌توانیم نقش‌های اجتماعی مناسب را بپذیریم و از عهده ایفای آن برآییم. ما باید ابتدا خود و توانایی‌هایمان را بشناسیم و سپس زمینه شناختمان را برای دیگران ایجاد کنیم تا مانند فردی ماهر، در میدان‌های کاری و مدیریتی افتخار بیافرینیم.

Rate this post
دسته بندی : مجله روانشناسی آرامش زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸