روانکاو در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
روانکاوی در رشت

بهتر است که پیش از آوردن مطالبی در مورد روانکاوی در رشت به خود مسئله روانکاوی پرداخته و سپس در مورد روانکاوی در رشت مطلب آوریم.

 

روان کاوی چیست؟

روان کاوی و یا روان تحلیل گری یکی از روش ها و شاخه های روانشناسی است که با استفاده از ضمیر ناخود آگاه سعی بر اعتراف گیری و سپس درمان افراد دارد می توان گفت که روان کاوی ریشه در کار های پدر علم روان کاوی یعنی زیگموند فروید دارد. روان کاوی بر پایه ناخودآگاه افراد استوار است و معتقد است هر فردی دارای نوعی احساسات ، افکار ، عقاید و… است که تنها در ضمیر ناخود آگاه وی جریان دارند و نه در قسمت خود آگاه فرد.

روان کاو در ابتدا با استفاده از اطلاعات موجود در ناخودآگاه افراد و با ریشه یابی های موجود سعی بر درمان مراجع دارد (در صورت وجود اختلالی که ریشه ناخودآگاه داشته باشد و یا روانی آشفته) در بیشتر مواقع از تداعی آزاد برای این امر استفاده می شود حال اگر بخواهید بدانید تداعی آزاد چیست باید گفت که به معنای آن است که از مراجع در خواست می شود هر آنچه به ذهن وی خطور می کند را به لب آورده تا به آن جایی که دیگر صحبتی برای گفتن نداشته باشد ، بر اساس نوع ذهنیت و اطلاعات موجود در حافظه مدت زمانی که تداعی آزاد به طول می انجامد متفاوت می باشد. اما اگر به طور کل بخواهید بدانید ، چنین است که روان کاوی مدت زمانی طولانی را در بر می گیرد و برای به ثمر رسیدن آن جلسات زیاد و متعددی نیاز است اما می توان آن را یکی از موثر ترین روش های درمان روان دانست در نتیجه افراد زیادی روان کاوی را به دیگر راه های درمانی ترجیح می دهند.

روانکاوی در رشت

 

هم چنین روانکاوان از دیگر روش هایی نظیر آزمون و تست نیز بهره می جویند و با استفاده از آن ها سعی در ورود به ضمیر نا خود آگاه مراجع خود دارند ، اگر بخواهیم به برخی از این آزمون هایی که در روان کاوی به کمک مراجعان می آید اشاره ای کنیم باید نام ببریم از :

  1. آزمون رورشاخ
  2. لغزش فرویدی
  3. تداعی آزاد
  4. رویا تحلیلی
  5. و …

حال به بررسی هر کدام از موارد ذکر شده در بالا می پردازیم

 

آزمون رورشاخ

آزمون و تست رورشاخ و یا به عبارتی آزمون و تست فرافکن یکی از آزمون ها و تست های موجود در علم روان کاوی می باشد.در این آزمون از مراجع خواسته می شود که لکه های جوهر موجود بر کاغذ را با تفسیر خود تحلیل کرده و نظر خود را درباره آن چه می بینند ابراز دارند. افراد با تحلیل خود می توانند نوع نگرش و بینش و اطلاعات موجود در حافظه را از این روش به صورت غیر مستقیم نشان داده و مشاور و روان کاو باید با هوشمندی و گوش به زنگی توان دریافت ناخودآگاه افراد از این روش را دارا باشد.

 

لغزش فرویدی

نام اصلی این روش لغزش کلامی است اما به دلیل آنکه از طریق فروید به وجود آمد و پا به عرصه علم نهاد ، به آن لغزش فرویدی نیز می گویند. در این شیوه روان کاو و مشاور با توجه به حرف هایی که به اصلاح از دهان و زبان فرد بیرون می پرد جهت و نگرش حرف فرد را مشخص می کند و به ناخود آگاه آن ها دسترسی پیدا می کند و در نتیجه شروع به یافتن ریشه های مشکل و در نتیجه درمان وی می کند. این روش از دیگر روش ها وقت گیر تر می باشد به دلیل اینکه از هر ده جمله ممکن است تنها کلمه ای به علت اطلاعات موجود در حافظه به بیرون جهد.

 

تداعی آزاد 

همان طور که گفته شد تداعی آزاد یکی از پرکاربرد ترین روش های موجود در علم روان کاوی و روان شناسی می باشد که همه ساله مشاوران و روان کاوان زیادی از آن بهره می جویند و با استفاده از ساعت ها حرف زدن بی موضوع افراد سعی بر فهم ضمیر ناخودآگاه فرد مراجع دارند. چنین است که فروید برای بار اول و با استفاده از این روش توانست عقده های موجود در ریشه وجود افراد و ترس های ناخودآگاه آنان را در یابد و سعی در رفع آن و استفاده مجدد آن نماید.

 

رویا تحلیلی 

باز هم در علم روان کاوی رد پایی از فروید پدر علم روان کاوی موجود است رویا تحلیلی نوعی تعبیر خواب می باشد ، این مسئله به حدی برای پدر علم روان کاوی حیاتی بوده است که در مورد آن یک کتاب قطور نیز تالیف نموده است. وی معتقد است افراد بر اساس افکار ناخودآگاه خود خواب می بینند

 

روانکاوی در رشت

روان کاوی را تنها باید به صورت حضوری و با مراجعه فیزیکی انجام داد چرا که بهترین روانکاو نیز از دور امکان بهترین بازدهی را ندارد در نتیجه افرادی که در رشت زیبا ساکن هستند می توانند با استفاده از روانکاوی در رشت آن هم با مراجعه به آرامش زندگی ، خود را تحت نظر با تجربه ترین روانکاوان ، روان شناسان و مشاوران قرار داده و از وجود مشکلات در ریشه های وجودی خود برهند. افراد در صورتی که ساکن رشت می باشند می توانند با مراجعه به بخش ارتباطات همین سایت با آرامش زندگی ارتباط بر قرار کرده و از خدمات روانی آن و کادر مجرب آن بهره جویند.

 

چرا روان کاوی امری مهم و حیاتی است ؟

افراد چه با روانکاوی در رشت و یا در شهر خود می توانند با خارج کردن مشکلات از مهم ترین قسمت وجودی روانی انسان (ضمیر ناخودآگاه) سلامت زندگی را به افراد باز گردانند. ضمیر ناخودآگاه گرچه ناخودآگاه است اما مهم ترین قسمت روان فرد است و بیشتر رفتار ها و آگاهی های انسان از این قسمت سرچشمه می گیرد و در زندگی افراد جاری می گردد. با توجه به اهمیت ناخودآگاه ، پاکسازی آن امری حیاتی است و تنها با مراجعه به روان کاوانی خبره امکان‌پذیر است.

امید است که این مقاله آن چه مورد نیاز شما در ارتباط روان کاوی بوده است را در اختیارتان قرار داده باشد. موفق و بر قرار باشید ، آرامش در زندگی تان جاری باد.

4.6/5 - (11 امتیاز)
دسته بندی : خدمات

موسس روان کاوی کیست ؟

زیگموند فروید پدر علم روان کاوی می باشد
همچنین وی موسس روان کاوی نیز هست .

روان کاوی به کدام قسمت روان دسترسی دارد ؟

روان کاوی با توجه به ضمیر نا خودآگاه سعی بر حل مشکلات افراد مراجع را دارد چرا که نا خودآگاه بیشترین میزان اطلاعات را در بر دارد .

چرا ضمیر ناخودآگاه ؟

با توجه به اینکه ضمیر ناخودآگاه محدود بودن ضمیر خودآگاه را دارا نیست ، اطلاعات بیشتری نیز در آن جای میگیرد . در نتیجه بهتر است که در این قسمت رفع اختلال صورت پذیرد

2 thoughts on “روانکاو در رشت”

  1. ببخشید ما از کجا میتونیم بفهمیم که به روانکاو احتیاج داریم یا روانشناس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸