تست روانشناسی در رشت

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
تست روانشناسی در رشت

تست روانشناسی در رشت

تست های روانشناسی معمولا پر طرفدار ترین موضوع موجود در علم روانشناسی می باشند که همه ساله افراد بسیاری برآن می شوند که این تست ها را برای خود اعمال کرده و سپس بیشتر از پیش با خود آشنا شده و به خودآگاهی بالا تری دست یابند. آنچه مشخص است این است که امروزه سایت های بسیاری تست های روانشناسی را در اختیار عموم قرار می دهند اما بدیهی است که به دلیل نبود تخصص و بودن گوگل در دست تمام افراد ، این تست ها در بیشتر مواقع و موارد دارای اعتبار کافی نمی باشند و حتی امکان گمراه کردن افراد را نیز گاهی در پی دارند. افراد اگر می خواهند که تست های روانشناسی را در مکانی معتبر و با افرادی متخصص انجام دهند باید به مراکز مشاوره و کلینیک های مربوطه مراجعه نمایند ، حال افرادی که در شهر زیبای رشت ساکن هستند نیز می توانند با مراجعه به آرامش زندگی تست روانشناسی در رشت را تجربه نمایند.

تست روانشناسی در رشت

حال فرصت آن است که به بررسی انواع تست های موجود در علم روان شناسی بپردازیم :

انواع تست های روانشناسی

  1. آزمون Myers-Briggs Type Indicator     MBTI
  2. آزمون هوش هیجانی و یا  BAR-ON Emotional Quotient Inventory    EQ
  3. هوش چندگانه گادنر     Gardner Multiple Intelligence
  4. نئو تست NEO PI-R
  5. دیسک تست DISC
  6. تست آرکتایپ برند Brand Archetypes
  7. تست های خانوادگی ((ه مربوط به ازدواج های موفق و یا توانایی پرورش فرزندی نیکو و … می باشد))
  8. تست انیاگرام Eneagram

چرا افراد باید تست های روان شناسی را حتما انجام دهند ؟

در پاسخ باید چنین گفت که بیشتر افرادی که تست می دهند نه از اختلال خاصی و نه از مشکلات واضحی رنج نمی برند بلکه تنها برای خود شناسی دست بر دادن چنین آزمون هایی می زنند.

حال برای چه ؟ خودشناسی چه از نظر ادیان و چه از نظر علوم انسانی وظیفه ایست که هرکس باید آن را انجام دهد. دین می گوید خود شناسی از آن جهت اهمیت دارد که زمینه خدا شناسی است و علوم انسانی از آن جهت به خود شناسی اهمیت می دهند که انسان را یک موجود اجتماعی دانسته و وظیفه آن به عنوان یک (خود) را در اجتماع ، خود شناسی است که مشخص می نماید.

روانشناسان درست است که از عوام و اغیار انسان‌شناس های بهتری هستند اما آن ها نیز نمی تواند با یک نگاه و اندی حرف متوجه لایه های پنهان افراد و شخصیت کلی آن ها شوند در نتیجه با استفاده کردن از آزمون ها تست ها آنان را محک زده و با تحلیل آن تست های ارائه شده تشریح کاملی از شخصیت افراد به آنان ارائه می کنند.

افراد بسیاری هستند که با گذراندن دوره هایی از ان تست ها دست بر تست گرفتن از دیگر مردم زده و تحلیل های خود را برای آنا آشکار می نمایند. لازم به ذکر است که تحلیل این تست های  تخصصی تنها با دوره های کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست و تحلیل آن ها تنها بر عهده کسانی می باشد که سال های سال به صورت آکادمیک د این حوزه تحصیل و فعالیت نموده اند و توان بررسی ههمه‌جانبهیک آزمون را دارند. حال فرصت آن است که به بررسی برخی از شرایط و شروط تحلیل آزمون و تست بپردازیم و مشخص کنیم که در این زمینه چه مشاور و روانشناسی خوب است :

  1. تحلیل گر (که روانشناس و یا مشاور می باشند) به هیچ عنوان نباید با پیش زمینه ذهنی و اطلاعات موجود در حافظه خود دست بر قضاوت فردِ مراجع زند بلکه باید با ذهنی خالی و بدون هیچ پیش زمینه ای تنها به بررسی و تحلیل تست انجام شده بپردازد.
  2. پس از تحلیل گر اجازه ندارد که با اطلاعات بدست آمده مراجع را قضاوت نماید و یا دید خود را نسبت به وی تغییر دهد.
  3. تحلیل گر باید اولین اصل مشاوره و روانشناسی را به جا آورده و راز دار و امانت دار فرد مراجع و پاسخ آزمون های وی باشد (یک مشاور و روان‌شناس اجازه برملا کردن راز های شخصی را ندارد مگر از مرجع ها و مراجع قضایی برای وی نامه ای آورده و یا مراجع برای جامعه و افراد خطر آفرین باشد. در غیر این صورت هیچ یک از راز های وی نباید به جایی و یا به فردی بازگو گردد)
  4. تحلیل گر باید به محض فهمیدن مشکلی در فرد وی را به سمت درمان وراهنمایی هدایت کند تا مشکل وی را حل نماید البته که در تست های شخصیت تنها تفاوت های فردی محسوس است و نه ایراد و اشکالی از سوی یک نوع شخصیت
  5. تحلیل گر به هیچ عنوان اجازه آن را ندارد که با نظر شخصی و با سلیقه های فردی تعمیمی به نتیجه آزمون فرد مراجع بدهد و وی را به تغییر شخصیت خود فرا بخواند چرا که تفاوت های فردی امری طبیعی است.

 

امید است که این مقاله آنچه مورد نیاز شما در رابطه با تست روانشناسی بود را در اختیارتان قرار داده باشد. موفق باشید و آرامش در زندگی تان جاری باد.

1/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : خدمات

آیا می توان به تست های روانشناسی سایت ها اعتماد کرد ؟

این تست ها تست های خوبی هستند اما نمی توان آن ها را معتبر دانست و فرد بهتر است جهت تست دقیق به مشاور مراجعه نماید .

من در رشت هست و نیاز دارم که تست روانشاسی دهم ، باید به کجا مراجعه کنم ؟

شما می توانید با مراجعه به آرامش زندگی در رشت خود را تحت نظر متخصصان این مجموعه قرار دهید و تست هارا نیز اعمال نمایید

آیا تست برای کسی که شخصیت خود را نمی شناسد مفید است ؟

بله ! البته باید مشاهده شود که فرد در کدام حیطه نیازمند خود شناسی می باشد که با توجه به آن آزمون مربوطه داده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸