شکست عشقی بعد از طلاق

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
شکست عشقی بعد طلاق

یکی از بدیهیات موضوع این است که هیچ فردی برای طلاق ازدواج نمی کند ! در نتیجه ی اینکه افراد با هزاران امید ازدواج کرده و سپس این ازدواج به طلاق منجر شده است ممکن است دچار شکستی شوند که عامه مردم آن را شکست عشقی بعد از طلاق تلقی می کنند. (که البته تمام طلاق ها و جدایی ها منجر به شکست عشقی بعد طلاق نشده و حتی می توان آن ها را بهترین تصمیم زوج و بزرگ‌ترین پیروز آنان دانست ، چرا که پایان دادن و در واقع جسارت پایان دادن به یک رابطه غلط می تواند برترین تصمیم زندگی یک فرد باشد ، البته که لزومی به بد بودن اشخاص نیست و تنها به دلیل تفاوت های موجود رخ می دهد.)

شکست عشقی بعد طلاق

پیش از هر چیزی در مورد طلاق نیاز است که افراد بدانند طلاق و جدایی صرفا به معنای مشکل و قصوری در یکی از دو طرف ازدواج نمی باشد ! طلاق تنها به این معناست که این دو فرد برای یک دگر ساخته نشده اند و این به هیچ عنوان این مفهوم را نمی رساند که یکی از آن دو دارای قصوری بوده است. خواه آنان برترین افراد کرده خاکی باشند ، اهمیتی ندارد طلاق تنها برای آن است که آن دو برای یک دگر ساخته نشده اند. همین است و جز این نیست.

 

شکست عشقی بعد طلاق چیست ؟

به هنگامی که به اصطلاح کاخ رویاهای افراد خراب شده ، فرو ریخته و ازدواجشان (که قطعا به امید جدایی شکل نگرفته است) به طلاق منجر شده است ، افراد ناکامی و شکستی را در خود احساس می کنند که نام آن را شکست عشقی بعد طلاق می گذارند. حال ممکن است نحوه بروز آن در هر فرد تابع تفاوت ای فردی ،متفاوت بوده و افراد به صورت های گوناگون با آن دست بر گریبان بوده و آن را در خود بیابند و به دنبال چاره آن باشند.

در ادامه به برخی از صورت های بروز شکست و ناکامی پس از طلاق خواهیم پرداخت که ممکن است افراد تمام آن ها و یا یکی از آنان را دارا باشند :

  1. اضطراب ناشی از جدایی و نبود شریک زندگی و پارتنر
  2. بی خوابی به دلیل عدم آرامش و نبود شریک زندگی و پارتنر
  3. پرخاشگری و بد رفتاری به دلیل فشار روانی حاصل از به وجود آمدن ناکامی
  4.  آسیب های جسمی نظیر : قلب درد ، درد قفسه سینه ، ناتوانی در تنفس ، درد های عصلانی و ماهیچه ای و …
  5. و …
  6. افسردگی به دلیل یادآوری خاطرات خوش گذشته و ناتوانی در تکرار آن ها
  7. در برخی موارد حاد نیز ممکن است افراد دست بر خود زنی و یا آسیب به خود و دیگران زنند.
  8. در برخی موارد نیز ممکن است فرد به دلیل سرکوب احساسات منفی خود و خود سانسوری دچار سر درد ها ، چشم درد ها و حالت تهوع های فراوانی شود
  9. و …

 

چرا افراد باید برای شکست عشقی بعد طلاق مشاوره دریافت نمایند ؟

روان انسان همیشه مهم ترین بخش وجودی وی بوده است از آن جهت که به تمام جنبه های وجودی دیگر انسان نیز دسترسی دارد و می تواند آن ها را تحت تاثیر و تحت الشعاع قرار دهد. در صورتی که فرد دارای روانی سالم و سلامت نباشد نمی تواند به روزمره و زندگی طبیعی خود رسیدگی کرده و آن را بی هیچ مشکلی ادامه دهد. در نتیجه اگر شکست در وجود انسان باقی مانده و رفع نشود ممکن است افراد در دیگر نقاط زندگی خود نیز با مشکلاتی دیگر که تابع آن شکست بوده است دست و پنجه نرم نمایند.

 

مشاور طلاق کیست و چه می کند ؟

اگر افراد پیش از اقدام به طلاق و با اختلافات خود به مشاور مراجعه نمایند مشاور طلاق می تواند با بررسی و ریشه یابی علل اختلافات افراد را به طلاق هدایت و یا به سازگاری تشویق نماید و اما اگر افراد پس از طلاق به مشاور مراجعه نمایند وی تلاش می کند که با راهکار هایی عملی افراد را در گذراندن آن دوره که برای بیشتر مردم سخت است همراهی و راهنمایی نماید.

حال به برخی از مواردی که مشاورین برای گذراندن دوره سخت پس از طلاق پیشنهاد می دهند می پردازیم :

  1. گذراندن وقت با دوستان و سرگرم کردن خود به محیط های اجتماعی به دلیل به وجود آمدن نشاط در جمع
  2. رفتن به سفر و دیدن مکان هایی جدید و تغییر روحیه دادن
  3. دوری از خاطرات و عکس ها و تمام چیز هایی که فرد را به یاد پارتنر گذشته خویش می اندازد.
  4. کم کردن رابطه با دوستان مشترک و پیگیری نکردن احوالات پارتنر سابق خود
  5. نوشتن و پرداختن به داستان نویسی و خاطره نویسی به دلیل تخلیه ای که در نوشتن اتفاق می افتد
  6. نقاشی کردن ، ساز زدن ، آموختن زبانی جدید و یا نجاری و کار های این چنینی به دلیل گذراندن وقت و به یاد شریک سابق نبودن.
  7. پرداختن به علاقه هایی که همیشه داشته اما وقت رسیدگی به آن ها را نداشته اند.
  8. و ….

البته راهنمایی ها و تجویز ها و پیشنهاداتی که مشاوران و روانشناسان به افراد ارائه می دهند فرد به فرد و کیس به کیس متفاوت می باشد چرا که تفاوت های فردی و علل و عوامل طلاق می تواند تغییر بسیاری در این راهنمایی ها ایجاد نمایند. طبق آنچه ذکر شد ممکن است افرادی حتی دوستانه تصمیم به جدایی گرفته و توان رفت و آمد با یکدیگر را نیز داشته باشند اما این مقاله به بررسی و دادن راهکار به افرادی می پردازد که طلاق برایشان منجر به شکست شده است.

گفته می شود که بهتر است افرادی که با وجود فرزند اقدام به طلاق و جدایی می نمایند بهتر است رابطه خود را به صورت دوستاه ادامه داده و به خاطر فرزند خود کدورت هارا کنار گذاشته و اندکی از خود گذشتگی داشته باشند. البته که بهتر است در صورت ازدواج مجدد افراد همسر فعلی خود را در جریان قرار داده و با تشخیص چهار چوب ها این گونه روابط را ادامه دهند.

امید است که این مقاله آنچه مورد نیاز شما در ارتباط با شکست عشقی بعد از طلاق بوده است را در اختیارتان قرار داده باشد. موفق و بر قرار باشید آرامش در زندگی تان جاری.

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : روابط،خانواده و ازدواج

افراد در صورت شکست در ازدواج باید چه کنند ؟

آنان در ابتدا باید پذیرش داشته و سپس با دریافت مشاوره دوران پس از طلاق خود را سپری نمایند .

آیا تمام طلاق ها به معنای شکست است ؟

خیر !
در بسیاری از موارد طلاق نه تنها به معنای شکست نیست ، بلکه خود به معنای پیروزی ای بزرگ است

آیا روان شناس و مشاور می تواند پس از طلاق به افراد راهنمایی رساند ؟

بله
یکی از تخصص های مشاورین و روانشناسان بهبود احوال افراد پس از اتفاق افتادن طلاق می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸