10 دلیل که زوجین رابطه جنسی را متوقف می‌کنند

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
دلایل دست کشیدن از رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از حساس‌ترین موضوعات در زندگی افراد است. حتی آن‌هایی که همه نوع اطلاعات شخصی را فاش می‌کنند اغلب وقتی موضوع زندگی جنسی شان پیش می‌آید سکوت می‌کنند. دست کشیدن از رابطه جنسی

این یک موضوع برای زوج‌هایی که دست از رابطه جنسی کشیده‌اند بسیار دشواراست. این موضوع می‌تواند تعجب برانگیز باشد،که وقتی زوج‌هایی که مدتی با هم بوده‌اند درباره این که چرا رابطه جنسی خود را متوقف کرده‌اند دچار سردرگمی شوند. آن‌ها اغلب تمایلی به برگشتن به سمت شریک خود ندارند و وارد موضوع دست کشیدن از رابطه جنسی شوند. آن‌ها از آنچه ممکن است بشنوند و یا چیزی که ممکن است نشنوند می‌ترسند.

در تلاش برای کمک به کسانی که از طرح این موضوع می‌ترسند، در این نوشته از مجله روانشناسی آرامش زندگی لیستی از رایج ترین دلایلی که باعث می‌شود زوج‌ها رابطه جنسی را متوقف کنند، گردآوری کرده‌ام.

این لیست از گفته‌های زوجینی که خود دست از رابطه جنسی کشیده‌اند به دست آمده است. شاید پس از مرور این فهرست، ایده‌ای در مورد آنچه ممکن است در روابط شخصی شما اتفاق می‌افتد پیدا کنید.

فراموش نکنید که در این مرحله، مراجعه به یک مشاور خانواده خوب می‌تواند کمک بزرگی به بهبود رابطه زوجین نماید.

بهترین مرکز مشاوره رشت

با در نظر گرفتن این لیست، شما را تشویق می‌کنیم که با شریک خود صحبت کنید. سکوت در رابطه جنسی طلا نیست!

1- ترسیدن از چیزی که ممکن است بشنوند

افراد می‌ترسند که بدانند شریک زندگی آنها دیگر آنها را جذاب نمی‌داند. آنها همچنین ممکن است از این که شریک‌شان در حال انجام رابطه جنسی با فردی خارج از چهارچوب رابطه زناشویی است، بترسند.

البته ترس از “جایگزین کردن” و “رها شدن” نیز وجود دارد. با وجود این ترس‌های ذهنی، به راحتی می‌توان فهمید که چرا زوج‌های که دست از رابطه جنسی کشیده‌اند، سوال‌هایی در این زمینه از یکدیگر نمی‌پرسند.

2- تبدیل شدن به شرکای تجاری

این رابطه ممکن است به یک نظم تجاری تبدیل شود که در آن زوجین برای حفظ زندگی خود، یا سبک زندگی که هر دو به آن نیاز دارند یا خواهان آن هستند، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

روابط عاشقانه و تمایلات جنسی ممکن است از این رابطه حذف شده باشد و دست کشیدن از رابطه جنسی رخ داده باشد. در مورد مسایل مالی و پول صحبت می‌شود اما رابطه جنسی، خیر.

3- خستگی و دست کشیدن از رابطه جنسی

همه شما در مورد این مساله می‌دانید و این که چگونه خستگی و خسته بودن می‌تواند تمایلات جنسی را تحت‌تاثیر قرار دهد.

بین کار کردن و مراقبت از کودکان و شاید حتی رسیدگی به والدین سالخورده، سکس در پایین فهرست اولویت‌ها قرار می‌گیرد. ممکن است سخت باشد که در مورد سکس فکر کنید و حتی سخت‌تر اینکه، در حالی که نای ندارید بخواهید رابطه جنسی برقرار کنید و این دلیلی دیگر برای دست کشیدن از رابطه جنسی باشد.

دست کشیدن از رابطه جنسی

4- احساس خوبی نسبت به بدن خود ندارید

با گذشت سال‌ها، ممکن است فرم بدن شما تغییر کرده باشد. شاید این نتیجه‌ی بچه‌دار شدن، افزایش سن، فعالیت کمتر، چاقی و غیره باشد.

به هر دلیلی که باشد، به ندرت کسی که احساس بدی نسبت به بدن خود داشته باشد، تمایل دارد کنار کسی که او را در زمان‌های بهتر از این دیده‌است برهنه شود. آیا این مورد دلیل شما هم هست؟

5- احساس ناراحتی در هنگام رابطه جنسی

این ممکن است برای هر کسی صدق کند، اما بیشتر اوقات این احساس را در زنانی می‌بینیم که در حال افزایش سن هستند و نگران خشکی و درد در هنگام رابطه جنسی هستند.

بسیاری از آنها بخاطر خجالت و شرمندگی حاضر به بحث در این مورد با متخصص زنان نیستند و دست کشیدن از رابطه جنسی را بهترین راه حل تصور می‌کنند.

6- دلزدگی و ملالت دلایل دست کشیدن از رابطه جنسی

به زبان ساده، عدم تازگی و همان روال تکراری نحوه رابطه جنسی ممکن است باعث بشود که رابطه جنسی جذابیت خود را از دست داده بدهد.

بالاخره چه کسی واقعاً می‌خواهد کاری را بارها و بارها انجام دهد؟ آیا تو؟ آیا فکر می کنید شریک زندگی شما چنین می کند؟

7- عدم اعتماد بعد از یک ماجرا

شما یا شریک زندگی تان ممکن است پس از یک ماجرایی که منجر به اختلاف یا دعوا شده بود، آشتی کرده باشید. با این حال، اعتماد می‌تواند همچنان مساله‌ای باشد که به وضوح بین شما و شریک زندگی شما قرار دارد.

چه کسی، بعد از آن همه ماجرا و در این شرایط کنونی، می‌خواهد با کسی که به آن اعتماد ندارد، صمیمی و خودمانی شود؟

متوقف کردن رابطه جنسی

8- عدم رعایت نظافت شخصی

شریک زندگی شما ممکن است دوش گرفتن و مسواک زدن قبل از رفتن به رختخواب را متوقف کرده باشد. این موضوع هم خسته کننده‌است و هم موضوعی حساس است.

موضوعات مربوط به بهداشت شخصی و رابطه جنسی با هم در ارتباط مستقیم هستند و عدم رعایت آن می‌تواند به سرعت باعث توقف رابطه جنسی شود

9- نقش عصبانیت در دست کشیدن از رابطه جنسی

این موضوع به خودی خود به اندازه کافی روشن و واضح است. بعید است فردی که از همسر خود عصبانی است بخواهد در رابطه جنسی شرکت کند.

بسیار مهم است که زوجین خشم خود را برطرف کنند و اگر نه این موضوع به بسیاری از زمینه‌های دیگر زندگی مشترک سرایت می‌کند.

‌ ‌

در همین رابطه بخوانید:

اهمیت جذابیت جنسی برای همسر

افزایش طول عمر، یکی از فواید بوسه

4 عامل خطر خیانت زناشویی در روابط عاشقانه

‌ ‌

10- سبک های فرزندپروری متناقض

گاهی پیش می‌آید که یکی از زوجین آسان‌گیر است و دیگری مقتدر. در این شرایط کل خانواده دچار تنش می شوند و این موضوع به روابط زوجین نیز سرایت می‌کند.

بدانید که اگر دائماً در مورد نحوه تربیت فرزندتان جر و بحث می‌کنید، بعید است که افراط کنید در رفتارهایی که آنها را ایجاد کرده است، غافل شوید.

بهترین مرکز مشاوره رشت

5/5 - (2 امتیاز)
دسته بندی : مجله روانشناسی آرامش زندگی مطالب عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸