چطور تفکر خلاق داشته باشیم؟ گفتگوی دکتر مهرداد نامدار در شبکه جام جم

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
چطور تفکر خلاق داشته باشیم؟

توانایی تفکر خلاق یک مهارت سازنده و پایه برای نیل به سایر مهارت‌های مرتبط با سبک اندیشیدن است. در این مهارت افراد فرا می‌گیرند که به شیوه‌ای متفاوت فکر کنند و از تجربه‌های متعارف و معمولی خویش فراتر روند و تبیین‌ها یا راه‌حل‌هایی را خلق نمایند که خاص و ویژه خودشان است. اما چطور تفکر خلاق داشته باشیم؟ و چرا؟

این نوع تفکر هم به مسأله و هم به تصمیم گیری‌های مناسب کمک می‌کند. با استفاده از این نوع تفکر، راه حلهای مختلف مسأله و پیامدهای هر یک از آنها بررسی می‌شوند . این مهارت، فرد را قادر می‌سازد تا مسائل را از ورای تجارب مستقیم خود را دریابد و حتی زمانی که مشکلی وجود ندارد و تصمیم‌گیری خاصی مطرح نیست، با سازگاری و انعطاف بیشتر به زندگی روزمره بپردازد.

مهارت تفکر خلاق یکی از زیرمجموعه‌های مهارت‌های زندگی است که بنا به پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی همه افراد باید آن را در زمان کودکی آموخته و در زندگی روزمره خود به کار گیرند. اما اگر در سنین نوجوانی و یا بزرگسالی به سر می‌برید، باز هم می‌توانید این مهارت‌ها را بیاموزید و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید

دکتر مهرداد نامدار روانشناس و درمانگر بالینی در این برنامه تلویزیونی به پاسخ این پرسش که چطور تفکر خلاق داشته باشیم؟ پرداختند و نکاتی درباره این مهارت آموزش می‌دهند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : دکتر مهرداد نامدار ویدئوهای روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸