کار مشاور ازدواج چیست ؟

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
کار مشاور ازدواج چیست ؟

به طور معمول، به هنگامی که دو نفر تصمیم به تشکیل زندگی خود همراه یک دیگر می گیرند با جملاتی رو برو می شوند که آنان را رو به سوی دریافت وقت مشاوره از روانشناس و مشاور ازدواج سوق می دهد. بدیهی است که در چنین شرایطی افراد چنین در ذهنشان مطرح شود که کار مشاور ازدواج چیست ؟ و علت وجوب مراجعه به آن را چه چیزی تعیین می کند ؟ در اینجا به هر دو سوال مطرح شده پاسخ داده خواهد شد. حال فرصت آن است که بدانیم کار مشاور ازدواج چیست ؟

 

وظیفه مشاور ازدواج

مشاوره ازدواج، برای پیش از ازدواج رسمی به افراد پیشنهاد می گردد. چنین دریافت مشاوره ای سبب می شود افراد از اوضاع و احوالات روحی یک دیگر با خبر گشته و قسمت ها و لایه های نهان یک دیگر را شناسایی نمایند، در چنین شرایطی است که می توان انتخاب درستی نمود. به عبارتی دیگر مشاور و روانشناس با دادن آگاهی به طرفین چشمان آنان را در انتخاب باز کرده و آنان را یاری می دهد تا از تصمیمات عجولانه و احساسی و بی منطق به دور مانده و بتوانند زندگی ای بر پایه آگاهی و منطق بنا نمایند.

مشاور به هیچ عنوان اجازه آن را ندارد که به دو شخص بگوید با یک دیگر ازدواج نکنید و حکم قطعی صادر نماید، هر روانشناس و مشاوری با ارائه دادن ویژگی هایی که افراد باید از آن اطلاع داشته باشند خود افراد را به تصمیم درست رسانده و آنان را هدایت می نماید، نه آنکه به جای اشخاص تصمیم گیری کرده و آنان را در منگنه قرار دهد.

برای رزرو وقت از مشاوران ازدواج مجرب مرکز مشاوره آرامش زندگی کافی است با شماره تماس 0133212043 تماس حاصل نمایید!

 

کار مشاور ازدواج چیست

 

علت وجوب مراجعه به مشاور ازدواج

به طور معمول افرادی که تصمیم به ازدواج با یک دیگر دارند بعد عاطفیشان بیش از بعد منطقی آنان کار کرده و آنان را در تصمیم گیری یاری می رساند، همان طور که بدیهی و مشخص است ازدواج به هیچ عنوان تصمیم ساده و کوتاه مدتی نبوده و افراد با انتخاب همسر خود همراه سال های آینده خود را بر می گزینند.

حال اگر چنین تصمیم گیری ای بر پایه عقل و منطق نبوده و تنها بر اساس هیجانات زود گذر و عواطف در غلیان باشد آن ازدواج تداوم چندانی نخواهد داشت و یا در صورت داشتن تداوم شور و هیجان لازم را به طور معمول دارا نیست. همان طور که از گذشته های دور بر زبان ها جاری است عشق و احساس انسان را کور کرده و اجازه تصمیم درست را به افراد صادر نمی نماید .

دریافت مشاوره از مشاوران و روانشناسان حوزه مربوطه می تواند چشمِ بسته ی افراد را باز کرده و آنان را در تصمیم درست و انتخابی مفید یاری دهد.

موضوع دیگری که می توان در این نوع مشاوره ها به آن پی برد وجود برخی اختلالات در هر یک از طرفین است ! از مشکلات جنسی گرفته تا اختلالات موجود در شخصیت نظیر پارانوئید، اسکیزوئید، اختلالات هذیانی و… که به صورت معمول و با برخورد های روزمره قابل رویت و مشاهده نیستند.

در بسیاری از موارد حتی روانشناس نیز نمی تواند تشخیص وجود اختلال در افراد را به درستی انجام دهد در نتیجه با آزمون ها و آزمایش هایی که از جانب وی بر افراد اعمال می گردد با ریشه یابی و نفوذ عمیق می توان این اختلالات را رویت کرده و به طرفین اعلام دارد.

مشخص است که به طور مثال داشتن اختلالی نظیر پارانوئید (بیماری شک و بد بینی و بد دلی) می تواند دیگر طرف رابطه را دچار اسارت و آزار کند در نتیجه با دانستن چنین مسئله ای فرد مختار به انتخاب شخص پارانوئیدی برای ادامه زندگی اش است که آیا هنوز این فرد را مناسب خود می داند یا خیر.

در بسیاری از موارد اشخاص به دلیل وجود شناخت قبلی از دریافت مشاوره سرباز می زنند اما لازم به ذکر است که افراد در حالت دوستی، فامیلی، آشنایی و… بسیار با زیر یک سقف بودن متفاوت عمل کرده و نمی توان آنان را بر اساس شناخت قبلی برای زندگی بعدی انتخاب نمود .

افراد باید در انتخاب مشاور و کلینیک روانشناسی مورد نظر، دقت نظر خود را لحاظ نمایند چرا که در صورت عدم تخصص کافی ممکن است به صورت ناآگاهانه افراد راهنمایی شده و بار کجی را به مقصدی نامعلوم برسانند. کلینیک آرامش زندگی با کادر مجرب خود می تواند افراد به تمام انتظاراتشان در این حوزه رسانده و آنان را در انتخاب بهترین تصمیم تا انتهای مسیر راهنمایی نماید.

راه های ارتباطی با کلینیک در دیگر قسمت های همین سایت قابل دسترسی است و افراد می توانند با خیالی آسوده و اطمینان از معتبر بودن و خبره بودن این کلینیک خود و شریک زندگی آینده شان را تحت نظر مشاوران و روانشناسان مربوطه قرار دهند.

امید است که این مقاله آنچه مورد نیاز شما در ارتباط با کار مشاور ازدواج بود در اختیارتان قرار داده باشد. موفق و برقرار باشید، آرامش در زندگی تان جاری.

 

5/5 - (3 امتیاز)
دسته بندی : خدمات

چرا افراد باید مشاوره پیش از ازدواج دریافت نمایند ؟

افراد به آن جهت که نمی توانند با ابعاد گوناگون شخص مورد نظر آشنایی کامل داشته باشند واجب کفایی است که به مشاور پیش از ازدواج مراجعه نمایند .

مشاوره ازدواج چه تاثیری در ازدواج دارد ؟

می توان با دریافت مشاوره از انتخاب خود مطمئن گردید ، ویژگی های شخص مقابل را دانست و یا از انتخاب آن شخص برای ادامه زندگی صرف نظر کرد.
هم چنین که چنین مشاوره هایی می تواند اختلالات افراد را نیز برای آنان مشخص نماید.

مشاوره ازدواج تنها گفت و شنود است ؟

خیر
علاوه بر گفت و شنود از دو طرف آزمون هایی نیز گرفته می شود تا به صورت ریشه ای و عمیق آنان را در انتخاب خود یاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸