ایمن ماندن از کرونای دلتا با تمرکز بر سلامت روان

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
ایمن ماندن از کرونای دلتا

با وجود نوع دلتای کرونا در کنار ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزای معمولی، که در پاییز امسال در اکثر جوامع وجود دارد، مساله ایمن ماندن از کرونای دلتا و حفظ سلامت روان دغدغه ذهنی مردمان امروزه شده و بسیاری از خود می پرسند:

“چگونه می توانم از سلامت خانواده ام در دوران بازگشت به مدرسه و کار به بهترین نحو محافظت کنم؟”

دیگران ممکن است نگران این باشند که آیا سیستم ایمنی بدن آنها توانسته است پاسخ مناسب آنتی بادی به واکسن خود بدهد یا اینکه اگر آنها عفونت پیشرفته ای را تجربه کنند چه اتفاقی می افتد.

مداخلات دارویی به طور معمول پاسخی برای درمان مدرن است. اما اغلب فراموش می‌کنیم که ذهن می‌تواند نقش مهمی در حفظ عملکرد خوب بدن ما و درنتیجه ایمن ماندن از کرونای دلتا ایفا کند.

تحقیقات گسترده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد ذهن تأثیر مهمی بر التهاب دارد. در حالی که التهاب بخشی عادی از پاسخ ایمنی است که برای محافظت از ما ضروری است. اما در صورت بروز شرایط نامناسب یا به مدت طولانی می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

حالات روانی مانند استرس، افسردگی یا تنهایی می‌توانند واکنش التهابی در بدن ایجاد کنند و همچنین توانایی بدن را برای پاسخ به واکسن ها، مبارزه با ویروس ها و جلوگیری از بیماری های مزمن کاهش دهند.

هر چند همه اینها خبر بدی نیست. ما می‌توانیم از این ارتباط ذهن و بدن به نفع خود استفاده کنیم-استفاده از قدرت ذهن به عنوان راهی برای بهبودی، جلوگیری و ایمن ماندن از کرونای دلتا.

اگر این مساله برای شما هم مهم است و ذهنتان را درگیر کرده، باید بدانید این مقاله برای شماست! در این نوشته از مجله روانشناسی آرامش زندگی به این موضوع می‌پردازیم که در کنار بهداشت جسم، چگونه بهداشت روان خود را نیز رغایت کنیم، تا ایمنی بالاتری نسبت به این مهمان ناخوانده ناعزیز داشته باشیم.

پس همراه ما باشید و دیگر عزیزان خود را نیز به خواندن این نوشته دعوت کنید.

بهترین مرکز مشاوره رشت

ارتباط ذهن و بدن بهترین مرکز مشاوره رشت

اکثر مردم ارتباط ذهن و بدن را یک خیابان یک طرفه می‌دانند: مسیری از ذهن به بدن.

این درست است، اما می‌تواند در جهت دیگری نیز حرکت کند. بیمار بودن یا داشتن درجات مزمن التهاب در بدن شما می‌تواند باعث ایجاد انگیزه یا افسردگی شود.

زیرا فعال سازی سیستم ایمنی بر مغز شما تأثیر می‌گذارد. همچنین می‌تواند آستانه چیزی را که برای شما استرس زا است را کاهش دهد. بهترین مرکز مشاوره رشت

پس در اولین قدم برای ایمن ماندن از کرونای دلتا این نکته را به ذهن بسپاریم که از طریق رفتار می‌توانیم مدل ذهنی خود را تغییر دهیم.

ایمن ماندن از کرونای دلتا

ایمن ماندن از کرونای دلتا

بهترین روانشناس رشت

تاثیرات استرس و تنهایی بهترین روانشناس رشت

استرس چیزی است که اکثر افراد جامعه مدرن به طور منظم با آن دست به گریبان هستند. همه ما سعی می‌کنیم مسئولیت‌های رقابتی را متعادل کنیم و بسیاری از ما با عوامل استرس زای جدید مرتبط با همه‌گیری کرونا ویروس دست و پنجه نرم می‌کنیم. بهترین روانشناس رشت

استرس علاوه بر اینکه مشکلی برای بهزیستی روانی ما است، همچنین نشان داده شده است که التهاب را در بدن افزایش می‌دهد و پیامدهای بدتری برای سلامتی به دنبال دارد.

در کوتاه مدت، سطح بالای استرس می‌تواند شما را مستعد ابتلا به ویروس کند یا باعث بروز بیماری های مزمن شود.

اگر سطح استرس در مدت زمان طولانی بالا باشد، اثر تجمعی التهاب ناشی از آن می‌تواند در بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، سرطان، آسم، اختلالات درد مزمن و سایر بیماری ها نقش داشته باشد.

اما به جز کنترل استرس آیا موارد دیگری نیز وجود دارند که برای ایمن ماندن از کرونای دلتا باید کنترل شوند؟

بله، به عنوان موجودات اجتماعی، تنهایی می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت ما داشته باشد. بهترین روانشناس رشت

داشتن روابط نزدیک با دیگران به مغز ما نشان می‌دهد که ما از حمایت برخوردار هستیم، که فعالیت های ضروری زندگی به این سختی نخواهد بود و اگر به کمک نیاز داشته باشیم، کسی برای ارائه آن در آنجا خواهد بود.

تنهایی و انزوای اجتماعی درک شده، از سوی دیگر احساس سختی را ایجاد می‌کند و با افزایش خطر مرگ و میر زودرس همراه است. بهترین روانشناس در رشت

تنهایی همچنین با بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های مزمن ارتباط دارد. بنابراین تقویت و حفظ ارتباطات مثبت اجتماعی می‌تواند توانایی فرد را در حفظ سلامت روانی و جسمی در دراز مدت بهبود بخشد.

اما در این شرایط همه‌گیری که دیدارها محدود هستند و گاهی خطرناک چگونه می‌توان این احساس تنهایی را کاهش داد؟

خوشبختانه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به خوبی از پس این کار بر می‌آیند. به جای دید و بازدید حضوری می‌توانید مکالمه‌های آنلاین صوتی و تصویری برقرار کنید. گروه‌های دوستانه و خانوادگی راه‌اندازی کنید و با یکدیگر در ارتباط باشید و مواردی از این دست.

ایمن ماندن از کرونای دلتا

ایمن ماندن از کرونای دلتا

ایمن ماندن از کرونای دلتا

واکسن ها چطور به ایمن ماندن از کرونای دلتا کمک می‌کنند؟

شاید تعجب کنید که بدانید عوامل روانشناختی، اجتماعی و رفتاری مانند استرس و انزوا می‌توانند بر کارایی واکسن و ایمن ماندن از کرونای دلتا تأثیر بگذارند، طوری که ممکن است پیامدهایی برای دریافت کننده واکسن کووید 19 داشته باشد.

با این حال، مواردی وجود دارد که می‌توانید برای حمایت از بدن در تولید واکنش آنتی بادی و در صورت مواجهه با بدن، واکنش نشان دهید. ایمن ماندن از کرونای دلتا

تحقیقات نشان داده است که مداخلات رفتاری و حمایت اجتماعی می‌تواند توانایی فرد در پاسخ به واکسن را بهبود بخشد.

پس از رفتارهای مثبت و روابط اجتماعی غافل نشوید! ایمن ماندن از کرونای دلتا

مجله روانشناسی آرامش زندگی

کاهش استرس و التهاب بر بدن در حمایت از اثر واکسن و رفاه بلند مدت

مردم زمان و هزینه زیادی را صرف بهبود سلامت جسمانی خود می‌کنند، اما اغلب از وضعیت روانی خود و مواردی که از سلامت روانی پشتیبانی می‌کند غافل می‌شوند.

راه‌هایی وجود دارد که برای حفظ سلامت، از رابطه بین ذهن و بدن استفاده کنیم. مجله روانشناسی آرامش زندگی

تحقیقات نشان داده است که مداخلات رفتاری و حمایت اجتماعی می‌تواند توانایی فرد در پاسخ به واکسن را بهبود بخشد.

همینطور که پیش‌تر گفتیم حفظ ارتباطات اجتماعی قوی و سالم یک ابزار مهم در بهینه سازی ارتباط ذهن و بدن و حفظ خودمان است. مجله روانشناسی آرامش زندگی

داشتن حمایت اجتماعی یک منبع ضروری برای مقابله موثر با استرس است و دارای اثرات محافظتی کوتاه مدت و بلند مدت است.

جالب است بدانید در یک مطالعه، احساس حمایت اجتماعی بیشتر و در آغوش گرفتن بیشتر، باعث شد شرکت‌کنندگانی که درگیری بین فردی را تجربه کرده‌اند، پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، کمتر سرما بخورند.

همچنین شیوه های خاصی وجود دارد که ذهن را هدف قرار می‌دهد و می‌تواند به ایمن ماندن ما از کرونای دلتا کمک کند.

‌ ‌

نوشته‌های مرتبط:

روانشناس خوب در رشت

مدیتیشن روانشناس خوب در رشت

مدیتیشن یکی از مداخلات رفتاری است و فواید قابل توجهی دارد. نشان داده شده است که مدیتیشن بر التهاب و ایمنی و سطوح درک شده استرس تأثیر می گذارد. روانشناس خوب در رشت

در حالی که مدیتیشن می‌تواند بسیار موثر باشد، این تنها یکی از  راهکار موثر موجود است. بسیاری از فعالیتهای دیگر وجود دارد که می‌تواند به ذهن و بدن شما در برابر التهاب کمک کند. برخی از آنها عبارتند از:

  •  ورزش
  • گذراندن وقت در طبیعت روانشناس خوب در رشت
  • انجام فعالیتهایی که در زندگی شما معنا یا هدف ایجاد می‌کند
  • یا اطمینان از داشتن خواب آرام و کافی

در نهایت، یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از ذهن این است که استراتژی بهزیستی را که برای شما مناسب است و با شرایطتان جور در می‌آید را انتخاب کنید.

در واقع شما آن را انجام خواهید داد، سپس یک تمرین منظم برای کمک به خود در مراقبت احساسی و جسمی خود ایجاد کنید. روانشناس خوب در رشت

اما اگر احساس می‌کنید لازم است با کسی صحبت کنید و برای بهبود عملکرد ذهنی و روانی خود کمک بگیرید، روانشناسان خوب و با تجربه مرکز مشاوره آرامش زندگی به صورت حضوری یا آنلاین در کنار شما خواهند بود تا به بررسی مشکلات و عواملی که ذهنتان را درگیر کرده‌اند پرداخته، و با مشاوره و ارایه راهکارهای مناسب و موثر شما را در مسیر آرامش ذهنی و روانی همراهی کنند.

مرکز مشاوره آرامش زندگی

ایمن ماندن از کرونای دلتا

ایمن ماندن از کرونای دلتا

نکات کلیدی و خلاصه چگونگی ایمن ماندن از کرونای دلتا

  • ذهن و بدن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. بیماری در بدن بر ذهن تأثیر می گذارد ، در حالی که ضعف سلامت روانی فرد را در برابر بیماری آسیب پذیر می کند.
  • استرس و تنهایی، هر دو در دنیای امروز رایج هستند و اثرات کوتاه مدت و بلند مدت بر سلامتی دارند.
  • مراقبت از ذهن از طریق مدیتیشن و سایر شیوه ها می تواند یک استراتژی موثر برای ارتقاء ایمنی متعادل باشد.

 

منبع سایکولوژی‌تودی

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : مجله روانشناسی آرامش زندگی مطالب عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸