درمان شکست عشقی در مردان

تیم تخصصی مرکز آرامش زندگی با حضور دکتر مهرداد نامدار روانشناس شبکه یک و سه سیمای کشور و جمعی از متخصصین روانشناس و اساتید دانشگاه جهت خدمات روانشناختی در کنار شما هستند جهت هماهنگی و رزرو وقت با مشاوران کلینیک آرامش زندگی در رشت

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸
شکست عشقی در مردان

در بسیاری از موارد و مواقع افراد بر این باورند که شکست عشقی در مردان بسیار کم پیش آمد تر از شکست عشقی در زنان است اما حقیقت مسئله بر خلاف چنین باوری است و شکست عشقی در مردان نیز از موارد پر مراجعه به روانشناسان و مشاوران است، تنها دلیل چنین باور غلطی آن است که آقایان به طور معمول کم تر از خانم ها بروز و نمود بیرونی از عواطف و احساسات خود به نمایش می گذارند، در نتیجه برخی از کج فکران که توان درک تفاوت را ندارند آنان را موجوداتی بی احساس و کم عاطفه تر از زنان می دانند که همانطور که در کمی پیش تر ذکر شد چنین باوری هیچ پشتوانه عقلی و علمی نداشته و نوعی خرافه و باور بی مدرک محسوب می شود.

 

شکست عشقی چیست؟

در برخی موارد شکست عشقی بدان جهت بروز پیدا می کند که هیچ فردی رابطه ای را برای جدایی و به اتمام رساندن آغاز نمی کند، به هنگامی که همه چیز آن طور که فرد انتظار دارد پیش نرفته و رابطه ی از نظر وی دائمی، دائمی نبوده و تبدیل به رابطه ای موقت گشته است، نوعی شکست و ضعف را در خود احساس می نماید.

در مواردی دیگر نیز رابطه ای به وجود نیامده و فرد به دلیل عدم رسیدن به مقصد و هدف خود را در شکست دیده و دارای نوعی ضعف درونی می داند به نوعی می توان گفت این نوع شکست عشقی به دلیل عشقی یک طرفه و رابطه ای به وجود نیامده است .

 

شکست عشقی در مردان

 

برای شکست عشقی چه باید کرد؟

در ابتدایی ترین حالت ممکن فرد در شکست عشقی ( چه شکست عشقی در مردان، چه شکست عشقی در زنان ) باید بپذیرد که در چه جایگاهی است و چه اتفاقی برای وی رخ داده است. به طور کل باید دانست که چه مسئله ای پیش آمده، چه تاثیری بر زندگی وی گذاشته، با روح و روان او چه کرده و حال باید برای رفع آن چه کرد؟

  1. همان طور که ذکر شد مرحله اول پذیرش فرد است که به منظور پذیرش موقعیت فعلی و کنونی وی می باشد.
  2. مرحله پس از پذیرش بهتر است دریافت مشاوره از متخصصین باشد چرا که آنان با نظر های تخصصی خود می توانند افراد را به صورت علمی و دقیق یاری نمایند تا مبادا با خود درمانی ها فرد دچار مشکلی دیگر نیز گردد.
  3. بالاتر بردن معنویات در وجود. در چنین شرایطی فرد می تواند با توکل به عقاید و اعتقادات خود صبر پیشه کرده و سختی را به جان بخرد و آن را نوعی امتحان بیند.
  4. مشخص کردن اهداف و تلاش برای آنان به دلیل آنکه فرصت آنان را پر ارزش تر می نماید باعث می شود کمتر به مسئله پیش آمده فکر کرده و خود را فردی شکست خورده ببینند.
  5. رسیدگی به هرآنچه پیش از آن نتوانسته اند به آن برسند ولی علاقه ای بسیار به آن دارند (نقاشی، طراحی، ورزش و…)
  6. پیگیری نکردن شخصی که باعث به وجود آمدن چین شکستی شده است. (فرد باید تصاویر، خاطرات، هدیه ها و دیگر چیز هایی که وی را به یاد شخص دوم رابطه می اندازد از خود دور کرده و سعی در پاک کردن ذهن از وی نماید)

نکته: افراد به هیچ عنوان نباید از خود توقع فراموشی کامل داشته باشند چرا که مسئله ای امکان ناپذیر است در نتیجه تنها باید اهمیت شخص را در ذهن خود از بین ببرند و نه آنکه وی را به دست فراموشی سپارند.

همان طور که در مورد دوم اقدامات شکست عشقی ذکر شد افراد بهتر است برای درمان این نوع شکست و ضعف خود را تحت نظر روان شناسان و مشاوران متخصص قرار داده و با دریافت مشاوره به روند بهبود روان خود سرعت بخشند. در این زمینه فرد موظف است که مشاور و کلینیک مناسب و معتبری را برگزیند تا دچار مشاور زدگی و تبعات منفی پس از آن نگردد، آرامش زندگی می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که در شهر رشت زیبا ساکن هستند.

 

چرا دریافت مشاوره واجب است؟

روان انسان مهم ترین بخش وجودی وی است چرا که دیگر ابعاد وجودی بشر تحت تاثیر این بعد وجودی وی هستند در نتیجه  سلامت آن بسیار حائز اهمیت بوده و پیگیری آن یکی از اصلی ترین وظایف هر فرد می باشد. در بسیاری از موارد و مواقع بیشتر بیماری های به وجود آمده در جسم افراد ناشی از وجود اختلالی در روان و روح آنان بوده و می توان با روان درمانی و دریافت مشاوره های مستمر از بسیاری از بیماری ها نظیر: دیابت، انواع سرطان ها، برخی بیماری های قلب و عروقی، MS و…(به طور عمده بیشتر بیماری هایی که از طریق ویروس از فردی به فرد دیگر انتقال نمی یابند.) جلوگیری و پیش گیری نمود و سلامت جسم را در راستای سلامت روان تضمین نمود.

 

امید است که این مقاله آنچه مورد نیاز شما در ارتباط با شکست عشقی در مردان بود در اختیارتان قرار داده باشد، موفق و برقرار باشید، آرامش در زندگی تان جاری باد.

Rate this post
دسته بندی : خدمات

چرا افراد باید مشاوره شکست عشقی دریافت نمایند؟

روان انسان مهم ترین بخش وجودی وی است
دریافت مشاوره در هر یک از موارد پیش آمده در زندگی می تواند افراد را در انتخابی بهتر و زندگی سالم تر یاری نماید.

کلینیک آرامش زندگی واقع در کجاست؟

افرادی که در شهر زیبای رشت ساکن هستند می توانند با مراجعه به آرامش زندگی خود را از مشکلاتی که دست بر گریبان روانشان است رهایی بخشند.

شکست عشقی در مردان شایع تر از زنان است؟

نمی توان نظری قطعی صادر کرد به این دلیل که تفاوت های فردی می تواند این آمار را تغییر دهد و همچنین انسان موجودی است غیر قابل پیش بینی !
اما می توان دانست که مردان طولانی مدت درگیر رابطه عاطفی می مانند در صورتی که زنان آسان تر با آن کنار می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاین ۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۷۸